Godkjenne 16VT i Corrado G60?

Anbefalte innlegg

Corrado ble levert bla annet med 1.8L/8V Kompressor på 160HP og 2.0L/16V med 136HP. Begge short block.

 

MEN, er det mulig å få godkjent TALL block 16V turbo i G60 karrosseri så fremt man har bremsepapirer på at effekten er uendret ved x antal bar samt dokumentasjon på hvilke deler som inngikk i ombyggingen/endringer som er blitt gjort?

 

Eller blir det bare bråk med tilsynet siden 16VT aldri ble levert i Corrado?

 

Er dette mulig å gå veien om TÜV og dermed sikre godkjenning i Norge?

 

Er det noen som vet om det finnes godkjente Golf 2 / Corrado med 16VT eller 1,8T i Norge?

 

Hvilke (om det finnes) andre VAG biler kan man få godkjent tall block 16V turbo i?

Audi 80 B4?

Golf 3 Syncro?

 

Tar i mot alle innspill med takknemlighet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Corrado ble levert med VR6, så burde ikke et skikkelig dokumentert 16V-T være umulig. Får jo godkjent G-60 med VR6. Er jo 280mm bremser på alle modellene. Resten er det da ikke all verden av forskjell på. Men biltilsynet er ikke noe gla i justerbart turbo trykk.

Det er jo noe man kan gjøre noe med etter at bilen er godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min rallye er godkjent med 16VT bare til å viser frem dok. på hk, ved et ladetrykk på xx så lenge dette er innf. det bilen er levert med orginalt så er enkelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

@Kristian:

Jepp, ladetrykket kan man nok justere opp senere, men det spørs om man kan få en GT28RS til å lade så lite at 160HP ikke overstiges ;)

 

@Tarjei:

Måtte du ikke dokumentere noen ting vedrørende motorbytte etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Corrado ble levert bla annet med 1.8L/8V Kompressor på 160HP og 2.0L/16V med 136HP. Begge short block.

 

MEN, er det mulig å få godkjent TALL block 16V turbo i G60 karrosseri så fremt man har bremsepapirer på at effekten er uendret ved x antal bar samt dokumentasjon på hvilke deler som inngikk i ombyggingen/endringer som er blitt gjort?

 

Eller blir det bare bråk med tilsynet siden 16VT aldri ble levert i Corrado?

 

Er dette mulig å gå veien om TÜV og dermed sikre godkjenning i Norge?

 

Er det noen som vet om det finnes godkjente Golf 2 / Corrado med 16VT eller 1,8T i Norge?

 

Hvilke (om det finnes) andre VAG biler kan man få godkjent tall block 16V turbo i?

Audi 80 B4?

Golf 3 Syncro?

 

Tar i mot alle innspill med takknemlighet :)

Snakk med Åge på trafikkstasjonen i oslo... snakket med han ang godkjenning av 16vT i passaten min og han sa det var greit så lenge effekten ikke ble mer enn orginalt+ 10-15%,samt at bilen ellers må oppfylle alle avgasskrav osv som orginalt. Når det kommer til bremsing så sa han ihvertfall at de brukte naf på økern og at jeg godt kunne bremse bilen der først også komme med papirene når de skulle godkjenne ombyggingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar gutær ;)

 

Da er jeg noe beroliget mht godkjenning...... da er mitt største problem trolig å få presset effekten ned i 160 - 180HP.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.