#1 Skrevet Mai 17, 2006 Har en coupe quattro 20v. 1. Når jeg starter bilen høres det ut som den skal kveles. Den hopper opp på 12-13 hundre for deretter å dette helt ned på 5-600 før den begynner å stabilisere seg. etter 10 sek går den normalt. har stoppet helt 2 ganger. 2. Den måleren som sitter helt til høyre under cd-spilleren er oljetrykksmåleren om jeg ikke tar helt feil. Hvordan skal denne være på tomgang og under vanlig kjøring. Min står på 3 når jeg står på tomgang men spretter straks opp på 5 når jeg gir litt gass eller kjører. Er dette riktig? 3. Bilen min har begynt å bruke veldig mye olje. Noen som vet hva som kan være galt og om det er mulig å gjøre noe med dette. håper noen kan hjelpe meg med noe av dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2006 2. Oljetrykket skal ligge på 5bar over 2000 rpm. det øverste spørsmålet lurer jeg også på... tomgangsregulatoren?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2006 kan være det. virker som det er bedre når det er kaldere ute: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2006 Høres ut som det kan være tomgangsregulatoren ja. Ta av pluggen på den og spray elektrorens inni der. Har en tendens til å bli dårlig kontakt der etterhvert. Hvis det ikke funker så kan du prøve å demontere den og vaske den med avfetting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2006 ingen som vet noe om oljeforbruk på 20v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2006 Hvis den drikker olje så kan det være ventiltetningene. Vanlig at de blir slitt på 20V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...