spørsmål angående audi 7A

Anbefalte innlegg

Har en coupe quattro 20v.

 

1. Når jeg starter bilen høres det ut som den skal kveles.

Den hopper opp på 12-13 hundre for deretter å dette helt ned på 5-600 før den begynner å stabilisere seg. etter 10 sek går den normalt. har stoppet helt 2 ganger.

 

2. Den måleren som sitter helt til høyre under cd-spilleren er oljetrykksmåleren om jeg ikke tar helt feil. Hvordan skal denne være på tomgang og under vanlig kjøring. Min står på 3 når jeg står på tomgang men spretter straks opp på 5 når jeg gir litt gass eller kjører.

Er dette riktig?

 

3. Bilen min har begynt å bruke veldig mye olje. Noen som vet hva som kan være galt og om det er mulig å gjøre noe med dette.

 

håper noen kan hjelpe meg med noe av dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. Oljetrykket skal ligge på 5bar over 2000 rpm.

 

det øverste spørsmålet lurer jeg også på... tomgangsregulatoren?.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være det. virker som det er bedre når det er kaldere ute: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det kan være tomgangsregulatoren ja. Ta av pluggen på den og spray elektrorens inni der. Har en tendens til å bli dårlig kontakt der etterhvert. Hvis det ikke funker så kan du prøve å demontere den og vaske den med avfetting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe om oljeforbruk på 20v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den drikker olje så kan det være ventiltetningene. Vanlig at de blir slitt på 20V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.