#1 Skrevet Mai 18, 2006 Noen som vet om det er vanlig at det er en slags vine lyd i en 1,8t motor i en golf GTI når den står på tomgang? Men denne lyden går vekk når jeg tråkker inn clutchen. Noen som vet om dette er vanlig eller hva som kan være problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2006 Ingen lyd på min værtfall men jeg har 1.8t da.. er dinna borra opp eller? Kan vær utløserlageret til clutchen da dem bruker å lage sånn stygg lyd. Hørtes mer ut som clutch problem enn turbo siden den går vekk når du trykke den inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2006 Høres mer ut som utløserlageret ditt snart går ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2006 Høres mer ut som utløserlageret ditt snart går ja. Har du vært borti dette? Hva er dette utløserlageret? Og er dette dyrt/vanskelig å bytte selv? Er ikke hele girkassa som er fucka liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2006 Er det noen andre som vet noe om dette? Hva er dette utløser lageret og hvordan er det å bytte? Er det noe måte å sjekke om det kan være dette lageret? Giroverføring virker jo helt fin. Er jo en drøm å gire med liksom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2006 Høres mest ut som utløser lager. Gearkasse må ut for å skifte dette lageret. Pris på lageret er mellom 3-600.- vil jeg tippe. Pris på jobb må du forhøre deg om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2006 Utløserlageret er et lite lager som sitter montert i clutchuset på girkassa, sammen med clutchen og svinghjulet. Det er dette lageret som "dytter" på trykkdisken ( del av clutchen ) s fjærer slik at clutchen frir ut. Normalt at et slitt lager lager ulelyder. Blir som du sier borte da clutchen fris ut/clutchpedal trykkes inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...