Anbefalte innlegg

Skulle jekke opp bilen idag, og bytte senterringer på felgene. Prøvde å snurre hjulet bake, men viser seg visst at bremsene henger der! Hva gjør man da? Må jeg av med trommelen? Har ikke særlig lyst til det.. Tror ikke det er håndbrekket som sitter, men man kan vel ikke være for sikker.. : bh :: bråk :

Hva skal jeg gjøre?? Noen som har vært plaget med det samme; hjelp meg!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jekke opp bilen idag, og bytte senterringer på felgene. Prøvde å snurre hjulet bake, men viser seg visst at bremsene henger der! Hva gjør man da? Må jeg av med trommelen? Har ikke særlig lyst til det.. Tror ikke det er håndbrekket som sitter, men man kan vel ikke være for sikker.. : bh :: bråk :

Hva skal jeg gjøre?? Noen som har vært plaget med det samme; hjelp meg!! :tilber:

 

Må nok ta av trommelen, kanskje må pumpene byttes bakk da de er slitt ut, kan også være brekk vaieren, da må du evt prøve å løsne den innvendig ved brekket og så prøve å se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut at det var like greit å bare hive seg til, så idag har jeg fått bytta bremsesko bak, samt alle fjærene innvendig. Var noe j**** dritt å få av, siden bremseskoene satt litt fast i selve trommelen.. Men hammer er en bra ting! :rolleye: Nå snurrer dem rundt lett som bare det! Men.. selvfølgelig et men.. Når jeg nå drar opp håndbrekket, drar jeg det myyye lengre enn tidligere. Og i tillegg, så låses ikke bakhjula. Virker som det tar tak med en gang jeg drar i det.. Må vel gjerne lufte litt også, trør pedalen nesten i bånn nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut at det var like greit å bare hive seg til, så idag har jeg fått bytta bremsesko bak, samt alle fjærene innvendig. Var noe j**** dritt å få av, siden bremseskoene satt litt fast i selve trommelen.. Men hammer er en bra ting! :rolleye: Nå snurrer dem rundt lett som bare det! Men.. selvfølgelig et men.. Når jeg nå drar opp håndbrekket, drar jeg det myyye lengre enn tidligere. Og i tillegg, så låses ikke bakhjula. Virker som det tar tak med en gang jeg drar i det.. Må vel gjerne lufte litt også, trør pedalen nesten i bånn nå..

 

 

Da må du lufte bremsene(er ikke alltid man må det men når bremse bedalen ikke er hard slik den skal være har det kommet luft i systemet), og etter justering av håndbrekket er naturlig ved trommel bremser bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se på det idag! Takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.