Girling 60(s2) kalippere og G60 skiver på Mk1?

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette?

Og hvilken hovedbremsesylinder kan brukes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har prøvd noe lignende da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke sadler hadde du tenkt å bruke da? Hverken Audi eller G60 passer på Golf I

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd dette?

Og hvilken hovedbremsesylinder kan brukes?

 

Det er vel et slikt oppsett du tenker på.

http://www.cwstuning.com/gallery/past-projects/rabvr6frbrake

 

rabvr6frbrake.sized.jpg

 

MMP sine adapter plater

 

Det er ennå større stempel på Girling 60 calipererne enn orginal og Girling 54 (256mm og Golf G60 caliperen) så du trenger minimum 22.2mm masterpumpen men helst 23.XXmm pumpen.

 

Problemet med det oppsettet er vekten av caliperene og størrelsen på de. De bygger en de utover noe som reduserer antall felger som passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja var tenkt å gå for de brakettene der,som ligger til salgs på ebay...

Syns å huske jeg har lest på Vortex forumet at det skal være plass til BBS RM felgene når man bruker Girling 60 caliperne...Ikke helt 100% sikker på dette : klø :

 

Fant noe fra Coupe Quattro:

 

4A0 611 021 Tandem hovedbremsesylinder 23,81 mm Girling v.styrt AAH,ABC

 

Kan man eventuelt bruke denne?

Stod ikke noe om ABS eller servostyring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på detaljene, men en kamerat av meg som kjører rally har G50 skiver på Golfen sin. Det er en Golf 1. Jeg er ikke sikker på hvilke kalippere han bruker men kan spørre han om det er intresant. Det bremser noe helt sykt da. Var kartleser for han og da knakk bærearmen i en nedbremsing :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på detaljene, men en kamerat av meg som kjører rally har G50 skiver på Golfen sin. Det er en Golf 1. Jeg er ikke sikker på hvilke kalippere han bruker men kan spørre han om det er intresant. Det bremser noe helt sykt da. Var kartleser for han og da knakk bærearmen i en nedbremsing :D

 

Hmmm

Ja hør med ham hva han har brukt...Detaljert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg svar på mailen jeg sendte til han jeg kjenner som har gjort dette og svaret var som følger :

 

Hei

 

Det er minst to måter og montere G60 bremser på.

 

1. montere ny skive på original spindel, en må lage en adapter til calipperen får og flyttet den lengre ut.

2. Montere spindelen fra en G60 med skive og calipper. For og få dette til og passe må du bruke Golf 2 fjærbein og nedre bære kule (de er kraftigere). Syrestagene blir også for korte jeg fant eneled fra Porsche 928 som jeg kunne skjøte på

Du kan sikkert bruke original master. Hvis pedalen blir svampete prøve en master med 22 mm stempel.

Jeg har fjærbein / calipper som er tilpasset 254 mm skive fra Golf 2 16V til salgs. Fjær beina er bygde om til 52mm fjær, en kan juster høyden på bilen enkelt med og skru fjæra opp og ned.

 

 

Dette er da det han kjører med i rally (gruppe 9)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg svar på mailen jeg sendte til han jeg kjenner som har gjort dette og svaret var som følger :

 

 

 

Dette er da det han kjører med i rally (gruppe 9)

 

Takker for svar! Dette var et skritt i riktig retning...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ing.salzmann (krøllalfa) gmx.de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.