Startsperre i nøkkel? a4 1996 modell

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satt å lette etter diverse ting til audien min her om dagen, og kom over dette settet fra streetdesign.no

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6596&PHPSESSID=ee0c453cbdae4ae1ffab25d73cfab00e

Men etter litt stussing, så ser jeg at det ikke står noe om startsperren... Noen som vet om denne nøkkelen kan programeres, eventuelt om det går ann å pirke ut chippen fra orginalnøkkelen og legge den i batterihuset på nyenøkkelen? : klø :

mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er orginale vag nøkler er det bare å få koda om de nye nøklene.

Ligna fært på orginale nøkler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er orginale vag nøkler er det bare å få koda om de nye nøklene.

Ligna fært på orginale nøkler.

Må vell slipe nøklene oxo? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan kanskje høre på Møller, eller hva som måtte være din lokale forhandler!

De kan sikkert lage en ny til deg,

Er jo litt forskjellig design, sikkert samme om det er en

som er lik A3,A4,A6,A8 eller Q7-- bare å slipe og programmere

Kun ett forslag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster jo for 900kr å programmere de nøklene oxo da. :rolleye:

Men ikke hvis du ha VAGcom selv.... : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster jo for 900kr å programmere de nøklene oxo da. :rolleye:

Men ikke hvis du ha VAGcom selv.... : smil :

Okay

Det visste ikke jeg

Jeg måtte få slipt opp og omprogramert en ekstra nøkkel ved kjøp av bil.

Så virket som en grei jobb, klart jeg betalte ikke! Så kan være dyrt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen, og takk for mange svar :-)

Jeg må slipe nøkkelen selv ja, men det går fint, for jeg har tilgang på nøkkelslipemaskin gratis ;-)

Ser på en gammel kvittering at Møller i Ålesund tok 292kr for selve programeringen av den forge nøkkelen jeg kjøpte der, (600 for emne,sliping og programering tilsammen)...

Har en OBD II kabel, men har ikke fått den til å virke ennå...kan jeg vedhjelp av denne og vag-com programere nøkkelen min selv hjemme?

Mvh Geir :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må slipe nøkkelen selv ja, men det går fint, for jeg har tilgang på nøkkelslipemaskin gratis ;-)

Ser på en gammel kvittering at Møller i Ålesund tok 292kr for selve programeringen av den forge nøkkelen jeg kjøpte der, (600 for emne,sliping og programering tilsammen)...

Har en OBD II kabel, men har ikke fått den til å virke ennå...kan jeg vedhjelp av denne og vag-com programere nøkkelen min selv hjemme?

Hmm,mener du skal kunne gjøre det ja. ;)

Les litt her:

http://www.ross-tech.com / http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/main_screen.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

600 for komplett ferdig programmert nøkkel var en helt grei pris.

Betalte snaue 300 for programmeringa, mens ferdigslipt emne kostat ca. 1400 til min Seat Alhamra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg endelig funnet ut av det : smil :

Nøkkelen jeg kjøpte hos streetdesign kan ikke programeres, men inne i selve nøkkelen jeg fikk fra dem, så var det god plass. Jeg bestemte meg da for å prøve å flytte chippen fra min orginale nøkkel

og over i denne, og dette gikk over all forventning :-) Jeg smidde ut chippen med tapetkniv, og limte den deretter inn i den nye nøkkelen. Chippen ligger på den siden i nøkkelen der det er satt i en "propp"

helt bake. Denne proppen er ca 1 cm lang, og var enkel å smi ut(Med litt tolmodighet). Rett etter denne proppel ligger selve chippen. Den er ca 1 cm lang, og 3mm bred.

Når jeg fikk satt Chippen over i den nye nøkkelen var det ingen problem å starte bilen :-)

Legger ved et bilde om noen lurer på hvordan det ser ut :-)

begge%20noklane.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.