#1 Skrevet Mai 19, 2006 Har søkt endel på forumet angående dette problemet, men jeg lager en ny tråd. Har en klakkelyd fra forstillinga når jeg kjører på vaskebrett og på grov asfaltert vei, var på Orkdal Bil i dag å de fant ut at det var litt slakke i øvre fremre bærearm på høyre side. Ok, fikk pris på 6500 kr for skifte av begge øvre armer på høyre side. Det var dyrt syntes jeg og kjøpte delene for å skifte dem selv, betalte da 1600 kr for begge ink rabatt. Etter å ha kommet hjem skiftet jeg begge, brukte 1,5 time på jobben så jeg synes det var en stiv pris jeg fikk. Så var det prøvekjøring, lyden var der forsatt. Når jeg var av med hjulet oppdaget jeg at dekket var veldig slitt på innsiden, dette har kommet nå i det siste, (forstillingskontroll er utført for et halvt år siden) så det jeg lurer på om det kan være slakke i styreledd? Er det noen som har vært bortig noe av det samme? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2006 Har søkt endel på forumet angående dette problemet, men jeg lager en ny tråd.Har en klakkelyd fra forstillinga når jeg kjører på vaskebrett og på grov asfaltert vei, var på Orkdal Bil i dag å de fant ut at det var litt slakke i øvre fremre bærearm på høyre side. Ok, fikk pris på 6500 kr for skifte av begge øvre armer på høyre side. Det var dyrt syntes jeg og kjøpte delene for å skifte dem selv, betalte da 1600 kr for begge ink rabatt. Etter å ha kommet hjem skiftet jeg begge, brukte 1,5 time på jobben så jeg synes det var en stiv pris jeg fikk. Så var det prøvekjøring, lyden var der forsatt. Når jeg var av med hjulet oppdaget jeg at dekket var veldig slitt på innsiden, dette har kommet nå i det siste, (forstillingskontroll er utført for et halvt år siden) så det jeg lurer på om det kan være slakke i styreledd? Er det noen som har vært bortig noe av det samme? På forhånd takk. Hmm dette burde dei jo finne ut på verkstedet når dei har bilen oppe. Når bilen sliter på ytterkant av dekk så kan det vere spissinga som er feil evt camber. Dette kan jo da komme av slitasje på kulene og ledda. Det var slakk i armene som du byttet nå kan og ha forårsaket slitasjen. Klakkinga er ikkje godt å sei ka kan vere. Mulig stabstaget kan vere slakk i. Det kan ofte forårsake klakking. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...