Anbefalte innlegg

Synes bilen drar noe dårlig på høyere gir te tider, lå på 5 gir oppover en lang bakke hadde 80 og ga bånn gass men skjedde ikke så sinnsykt mye akkuratt.

Farten økte jo men ikke i s4 stil.

 

KKK 24 turboen er slarkete i alle retninger inn\ut og til sidene kan det være det som gjør det.

Er også litt olje i slangene til\fra turbo , veldig lite olje da..

Under aks på f eks 2 gir så synes jeg aksen dabber av en smule tidelig.

Bilen runder snart 200000km og vet ikke om turbo noengang er skiftet på denne, ser ikke slik ut iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bilen drar noe dårlig på høyere gir te tider, lå på 5 gir oppover en lang bakke hadde 80 og ga bånn gass men skjedde ikke så sinnsykt mye akkuratt.

Farten økte jo men ikke i s4 stil.

 

KKK 24 turboen er slarkete i alle retninger inn\ut og til sidene kan det være det som gjør det.

Er også litt olje i slangene til\fra turbo , veldig lite olje da..

Under aks på f eks 2 gir så synes jeg aksen dabber av en smule tidelig.

Bilen runder snart 200000km og vet ikke om turbo noengang er skiftet på denne, ser ikke slik ut iallefall.

 

Når det gjelder turbo så vil det som regel være litt slark frem og til bake (minimalt), men hvis du har slark opp og ned så er det bare til å bytte den.

Opp og ned skal det være 0 slark, når det gjelder olje så kan det forekomme at det kan være litt i slangene. (Men minimalt)

Så hvis du har mye olje i slangende og slark opp og ned så bytt turbo, da for du en helt annen motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det er inn/ut slark man ikke skal ha, opp/ned slark kan/skal det være litt av siden turboen er glidelagret, dvs at den flyter på en oljefilm når motor går. Nå motor er av og det ikke er oljetrykk så kan det bli litt slark opp ned.

 

Har ingen fasit, tenkte bare nevne at det finnes flere teorier ute her....

 

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være litt inn/ut slark! Ikke opp og ned! Opp/ned slark er tegn på slitt lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okidoki takkers for svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være litt inn/ut slark! Ikke opp og ned! Opp/ned slark er tegn på slitt lager.

 

Det skal da for all del ikke være slark inn og ut! Hva tror dere skjer med impellerene da, hvis det er såpass stor slark at de beveger seg frem og tilbake i respektive hus?

 

Litt slark opp/ned er normalt, da det er et lager som blir støttet opp av oljetrykket. Derfor helt normalt at det er ikke er helt 100% tight ved kontroll.

 

Det med olje i slangene er også "normalt" hvis bilen har gått langt og oljetetningene i turbo begynner å bli slitt. Dessuten går jo oljedamp fra veivhuset inn i turbo-omløpet igjen og vil gi litt olje i rørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne kan noen som vet dette med slakk ved kontroll hva er normalt inn/ut opp/ned ser folk ikke er heldt enige her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som noen andre her sier med så kan det forekomme litt slark OPP/NED, dette er fordi det er et glidelager, når du starter opp spenner dette seg opp pga oljetrykket. Når det gjelder inn/ut så skal der egentlig være null slakke. Men seff på gamle turboer vil det være litt.

 

Det er dette jeg har hørt fra alle jeg kjenner og som har litt kunnskap..

Er egentlig litt logikk i det med:)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.