Spørsmål angående skifte av rattstamme.. Coupe

Anbefalte innlegg

Hei allesammen..

 

Før jeg begynner regner jeg med at dette er likt på alle Audi 80/90/s2 osv...

 

Bilen ble stjålet, tenningslåsen ble knekt ut av feste sitt i rattstammen. ("Steering Tube" i bentley-boka) Jeg har tatt ut dashbordet på bilen i dag.. Løsna så begge gjennomgående boltene oppå rattstammen, men jeg fikk den ikke løs fra resten av styringa der.. skal bare skifte den ene delen der hvor rattlåsen/tenningslåsen festes.. trenger man noen spesielle verktøy for å gjøre dette??

 

Nå som jeg er innpå her samtidig tenkte jeg å spørre om hvilken styreenhet som sitter bak hanskerommet på innsiden av dashbordet? slet litt med å få koblet fra denne fra baksiden.. men det gikk tilslutt.

 

Nå som først alt dette er fra hverandre er det mulig å sjekke kupeviftas funksjon ved å sette på tenninga når alt av ledninger osv er koblet fra?

For av en eller annen syk grunn ligger det en plastpose med opel reklame(ja opel reklame) oppunder ledningene/styreenheten ved kupevifta på passasjersiden.. : bh : Det er vel denne som skyldes at jeg hørte en mystisk lyd (hørtes ut som to klissete overflater som ble tatt fra hverandre) i det jeg skrudde på klimaanlegget i bilen... Denne sitter fast oppunder der så det virker ikke som det er helt tilfeldig at den er der..

 

Beklager dette tullespørsmålet, men jeg vil bare lufte det her, kanskje noen har ett bra svar..

 

Mvh Emil A. S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har skiftet rattstammen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man noen spesielle avdragerverktøy for dette? Eller holder det å kun skjære av den ytterste låseringen?

 

Delene kommer i morgen så kan noen versåsnill hjelpe ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man noen spesielle avdragerverktøy for dette? Eller holder det å kun skjære av den ytterste låseringen?

 

Delene kommer i morgen så kan noen versåsnill hjelpe ??

 

Nå har ikke jeg vært borti Audi, men tipper det er et ledd helt nede ved torpedoveggen som må løsnes i tillegg til det oppe ved tenningslås.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borti skifte av rattstamme tidligere...men kanskje disse to bildene kan være til noe hjelp?

rattstamme1.JPG

rattstamme2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.