#1 Skrevet Mai 19, 2006 Jeg driver å sliter om dagen. Jeg skal sveie på en eksosklemme til bilen under. Skal montere et bensinfilter i den. Jeg hadde sveisa alt for en stund siden, alt virka fint. Til jeg begynner å montere filteret. Hele driten falt rett av. Jeg har også forsterka med stål her og der. Har fått tips om at jeg må skru opp varmen/strømmen. Legger store nydelige sveiser og jeg får det ikke til å smelte seg inn:( Har slipt vekk litt på eksosklemme for å komme lengere inn i stålet. Eksosklemma er helt "vanlig" fra bilxtra. (rundt 80mm) Trenger tips, før jeg blir helt sprø. Eventuelt andre metoder å feste et bensinfilter på en trang plass:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2006 Punkt fast noe patentband! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2006 Den eksosklemma ser ut til å være galvanisert...... Hvis det stemmer, så må du slipe bort galvaniseringa + litt til .Slip til det begynner å sprute gnister. Da har du rent stål og da er det ikke noe problem å sveise! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2006 Har vært inne på tanken Andreas:) Jeg har slipt inn noen mm. men det har ikke hjulpet. Skal prøve å slipe enda lengere inn. Jeg har hatt samme problem med å sveise muttere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2006 Prøvde å sveise litt mer i dag for å teste. Ikke F... om den ville sitte/smelte seg inn. Det gnistrer jo så fint når jeg bruker vinkelsliper på eksosklemma også da........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2006 Klemma ser ut som den er galva, da må du slippe helt til du ser blankt stål. Slipp og godt der du skal sveise de fast i bilen, sveisen liker ikke så godt fett å tectyl osv. Når du sviser med kompaktrå skal du føre sveisen bortover, ikke dra den mot deg viss du fatter. Ikke sett jordinga i klemma, sett den heller i bilen der du har slipt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2006 Er trolig helt på jordet, men; det ER stålklemme du har, og ikke noe lettmetallgreier? c",) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2006 Er noe problem å sveise selv om klammen er galvet. Bare å bruke nok strøm det, men da må man igjen være mer forsiktig slik at man ikke sviser hull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 21, 2006 de går fint å sveise i galv, men de er lettere å få sviesa de når du har slipa litt på galven 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2006 Jeg skal bort på værste å prøve en gang til....gir beskjed om hvordan det gikk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2006 Jeg skal bort på værste å prøve en gang til....gir beskjed om hvordan det gikk;) Ser ut som sveisen holder (til nå). Prøvde de triksa som står her. Får se hvordan det går når alt skal monteres:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2006 De vanskeligeste å sveise er å få aparatte innstilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2006 Den største feilen nybegynnere gjør er å ha på for lite strøm. Lag deg noen biter av div skrotmetall i forskjellige tykkelser etc som du kan øve deg på. Galvaniseringen er som regel ikke noe problem, bortsett fra at røyken er ekkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 22, 2006 Noen av dere eksperter vet sikkert hvorfor det ble hull i innløpsrøret på bakerste potta (Remus), mens det gikk fint å sveise på original-røra på S4'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...