Sveisehjelp-........blir gal.

Anbefalte innlegg

Jeg driver å sliter om dagen. Jeg skal sveie på en eksosklemme til bilen under. Skal montere et bensinfilter i den.

Jeg hadde sveisa alt for en stund siden, alt virka fint. Til jeg begynner å montere filteret. Hele driten falt rett av. Jeg har også forsterka med stål her og der. Har fått tips om at jeg må skru opp varmen/strømmen. Legger store nydelige sveiser og jeg får det ikke til å smelte seg inn:(

Har slipt vekk litt på eksosklemme for å komme lengere inn i stålet.

Eksosklemma er helt "vanlig" fra bilxtra. (rundt 80mm)

 

Trenger tips, før jeg blir helt sprø.

 

Eventuelt andre metoder å feste et bensinfilter på en trang plass:)

 

 

HPIM0102.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Punkt fast noe patentband! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eksosklemma ser ut til å være galvanisert......

Hvis det stemmer, så må du slipe bort galvaniseringa + litt til .Slip til det begynner å sprute gnister. Da har du rent stål og da er det ikke noe problem å sveise!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne på tanken Andreas:)

 

Jeg har slipt inn noen mm. men det har ikke hjulpet. Skal prøve å slipe enda lengere inn.

 

 

Jeg har hatt samme problem med å sveise muttere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å sveise litt mer i dag for å teste. Ikke F... om den ville sitte/smelte seg inn. Det gnistrer jo så fint når jeg bruker vinkelsliper på eksosklemma også da...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klemma ser ut som den er galva, da må du slippe helt til du ser blankt stål. Slipp og godt der du skal sveise de fast i bilen, sveisen liker ikke så godt fett å tectyl osv. Når du sviser med kompaktrå skal du føre sveisen bortover, ikke dra den mot deg viss du fatter. Ikke sett jordinga i klemma, sett den heller i bilen der du har slipt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er trolig helt på jordet, men; det ER stålklemme du har, og ikke noe lettmetallgreier? c",)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe problem å sveise selv om klammen er galvet. Bare å bruke nok strøm det, men da må man igjen være mer forsiktig slik at man ikke sviser hull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de går fint å sveise i galv, men de er lettere å få sviesa de når du har slipa litt på galven

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bort på værste å prøve en gang til....gir beskjed om hvordan det gikk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bort på værste å prøve en gang til....gir beskjed om hvordan det gikk;)

 

Ser ut som sveisen holder (til nå). Prøvde de triksa som står her.

 

Får se hvordan det går når alt skal monteres:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vanskeligeste å sveise er å få aparatte innstilt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største feilen nybegynnere gjør er å ha på for lite strøm.

 

Lag deg noen biter av div skrotmetall i forskjellige tykkelser etc som du kan øve deg på. Galvaniseringen er som regel ikke noe problem, bortsett fra at røyken er ekkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av dere eksperter vet sikkert hvorfor det ble hull i innløpsrøret på bakerste potta (Remus), mens det gikk fint å sveise på original-røra på S4'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.