Anbefalte innlegg

Fås kjøpt på møller.. : vinke :

 

Jepp :) Bestilt på vår lokale VW-forhandler her i Hammerfest

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp :) Bestilt på vår lokale VW-forhandler her i Hammerfest

Har du dele nr. til J ventilen? Er vel den samme på min 2002 1.8TQ tenker eg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du kjøpe en N75J, kjøp deg den som heter H, mye bedre respons med den, delenr på den er 034906283H.

 

hadde samme problemet jeg også, høres ut som en coil som henger litt,

 

coil koster ikke mer en 450-600kr. de tar seg godt bet for å bytte de da.

 

lykke til.

Så dette nr er det som er å anbefale?? Ser eller er disse like til både T og TQ ? Noen som har en forklaring til hvor den sitter evt. et bilde av den/hvor den sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg vel klare :)

Regner med jeg får en noe høyere pris her i Finnmark enn i resten av Norge..sånn er det bare :)

Et sted rundt 6-700,- har jeg hørt

Vel pris p den J ventilen her i Horten er på 570,- med klubbrabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr er 034906283J siste boksyav kan byttes ut med H , K og F.

 

 

Hos ECS kan man kjøpe en RACE ventiel, de sier at den gir 10Hk + jaja, ikke vet jeg. denne ventilen sitter i tt`en min, funker greit, noe mer respons, men 10HK?, kanskje litt i meste laget. Denne ventilen gjør at du oppnår høyere ladetrykk (kun kort) "overboost".

 

http://www.ecstuning.com/stage/n75-info.html

Mange mener denne ventilen fra ECS er en helt normal N75-H. de har bare fjernet H, har lest dette i en del forum utenlands.

 

Se også http://www.ttstuff.com, de selger også en ventil de kaller N75 H "Race" vale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr er 034906283J siste boksyav kan byttes ut med H , K og F.

 

 

Hos ECS kan man kjøpe en RACE ventiel, de sier at den gir 10Hk + jaja, ikke vet jeg. denne ventilen sitter i tt`en min, funker greit, noe mer respons, men 10HK?, kanskje litt i meste laget. Denne ventilen gjør at du oppnår høyere ladetrykk (kun kort) "overboost".

 

http://www.ecstuning.com/stage/n75-info.html

Mange mener denne ventilen fra ECS er en helt normal N75-H. de har bare fjernet H, har lest dette i en del forum utenlands.

 

Se også http://www.ttstuff.com, de selger også en ventil de kaller N75 H "Race" vale.

Ja det med 10 HK hørtes litt for godt til å være sant men.. jeg tror jeg skal prøve den fra ecs tuning :) Så får jeg se om det blir noe bedre. Men ingen som har bilde av hvor den sitter?? : flau : har ikke peil på hvor jeg : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det med 10 HK hørtes litt for godt til å være sant men.. jeg tror jeg skal prøve den fra ecs tuning :) Så får jeg se om det blir noe bedre. Men ingen som har bilde av hvor den sitter?? : flau : har ikke peil på hvor jeg : flau :

 

Hei, jeg har bilder jeg men jeg vet ikke hvordan jeg skal legge de ut, har ingen server de ligger på.

mvh Ole

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det med 10 HK hørtes litt for godt til å være sant men.. jeg tror jeg skal prøve den fra ecs tuning :) Så får jeg se om det blir noe bedre. Men ingen som har bilde av hvor den sitter?? : flau : har ikke peil på hvor jeg : flau :

 

Heisann!

Skiftet min for et par uker siden. På min 97 A4 1,8TQ er den plassert mellom motor og radiator. Synlig fra motorrommet uten å måtte skru bort annet enn plast-kanalen til luftfilteret. Den ligger ca på hjørne av motoren på luft-filter-siden. Når du skifter denne er det greit å skifte til annen resirk-ventil i samma slengen hvis du ønsker, bare som et tips... HUSK: kjøp deg slangeklemmer i forskjellige dimmensjoner FØR du begynner på dette. Slangeklemmene som er rundt den N75'n som står i er en-gangs og må brytes opp!! Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Skiftet min for et par uker siden. På min 97 A4 1,8TQ er den plassert mellom motor og radiator. Synlig fra motorrommet uten å måtte skru bort annet enn plast-kanalen til luftfilteret. Den ligger ca på hjørne av motoren på luft-filter-siden. Når du skifter denne er det greit å skifte til annen resirk-ventil i samma slengen hvis du ønsker, bare som et tips... HUSK: kjøp deg slangeklemmer i forskjellige dimmensjoner FØR du begynner på dette. Slangeklemmene som er rundt den N75'n som står i er en-gangs og må brytes opp!! Lykke til!

Tror jeg kanskje forstår :rolleye: hehe har et bilde av der jeg tror den sitter.. men ikke le av meg hvis jeg har feil da ;)

DSCF0331.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix, er ikke den gitt. ;)

Men det er den jeg har ringet rundt her:

tryertye45.jpg

Ser at det går en kabel/kontakt inn på den.

 

PS: Jeg vet motorrommet er sykt møkkete,men har ikke giddi å vasket nedi der ennå.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker Tom :tilber: Og du.. syns ikke det så så møkkete ut jeg :) Stilig luftfilter du har a gitt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker Tom :tilber: Og du.. syns ikke det så så møkkete ut jeg :) Stilig luftfilter du har a gitt ;)

 

Hehe,det synes jeg.. :rolleye:

Hvor har så du gjort av BSR filter ditt? Du har jo BSR benden til filteret? : klø :

 

Tenkte jeg skulle kjøpe denne N75H ventilen til min,er visst en "Race" ventil og er ennå bedre en N75J.

 

Link:

http://www.ttstuff.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=OEM-N75H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,det synes jeg.. :rolleye:

Hvor har så du gjort av BSR filter ditt? Du har jo BSR benden til filteret? : klø :

 

Tenkte jeg skulle kjøpe denne N75H ventilen til min,er visst en "Race" ventil og er ennå bedre en N75J.

 

Link:

http://www.ttstuff.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=OEM-N75H

oh oh oh den vil jeg også ha.. må ha det bare måå ha det hehe.. kanskje vi skulle ha laget en slik samlebestilling. : smil :

Det andre filtret måtte renses derfor bruker jeg KN i mellomtiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh oh oh den vil jeg også ha.. må ha det bare måå ha det hehe.. kanskje vi skulle ha laget en slik samlebestilling. : smil :

Det andre filtret måtte renses derfor bruker jeg KN i mellomtiden.

 

Ja,det skulle vi gjort,jeg skal i hvertfall bestille den.men jeg mener den skaffes på Audi oxo.

 

Audi skaffer jo J ventilen med delenr: 034906283J

Delenr på H ventilen er: 034906283H

 

Har den inne på lager her:

http://www.fastvws.com/acatalog/FASTADDICTION_com_Intake_Parts___Upgrades_5.html

(Ca midt på siden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,det skulle vi gjort,jeg skal i hvertfall bestille den.men jeg mener den skaffes på Audi oxo.

 

Audi skaffer jo J ventilen med delenr: 034906283J

Delenr på H ventilen er: 034906283H

 

Har den inne på lager her:

http://www.fastvws.com/acatalog/FASTADDICTION_com_Intake_Parts___Upgrades_5.html

(Ca midt på siden)

Ånei og nei.. du skulle ikke ha vist meg den nettsiden der hehe.. nå blir jeg enda mer blakk ;)

Men dette er jo ikkenoe og lure på vi må jo ha en slik H ventil : smil : ikke noe mer å lure på det ;)

 

Beklager OT her Mats:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ånei og nei.. du skulle ikke ha vist meg den nettsiden der hehe.. nå blir jeg enda mer blakk ;)

Men dette er jo ikkenoe og lure på vi må jo ha en slik H ventil : smil : ikke noe mer å lure på det ;)

 

Beklager OT her Mats:o

 

Det får vel heller gå bra :)

 

Men tilbake til saken :

 

Jeg har nå bytta til N75J ventilen, og bilen ble vel ikke noe bedre akkurat..

Skifta tilbake til originalchip også med det samme, men siden bilen gikk merkbart mye dårligere med den så ble trimchippen raskt satt tilbake.

 

Det ar da det skjer ting jeg ikke kan forklare :

De første timene funker bilen likedan som før jeg skifta ventilen, altså den "jukser" litt når jeg drar på, før trykket PLUTSELIG er der og bilen går som ei "kule".

Etter dette blir det skikkelig lugging i bilen, og den slutter omtrent å lade.

Nå får jeg ikke opp ladetrykket i heletatt, og i tillegg til dette har forbruksmåleren begynt å vise noen tall som ikke i heletatt kan stemme..

Men bilen har slutta å jukse da, for å se det fra den sida :)

 

Er det noen som vet om dette for eks kan være LMMen som har bestemt seg for å være vanskelig?

Har den noe med forbruksvisninga å gjøre?

 

Har ikke fått plugga på VAG-COMen en da, så jeg vet ikke om jeg har noen feilkoder pr dags dato..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

hvordan går det med bilen, høres ut som ledningen som går inn på N75 ventilen har røket, det skjer ganske ofte når man driver av der. dra av den plast hetta som sitter over kontakten. altså der ventilen plugges inn.

du burde også sjekke coilene dine.

om du lurer på om det er Lmm så kan du dra ut ledningen til, da går den i nødmodus, men skal funke normalt om alt det andre funker.

 

Mvh Ole. Har nå 1 N75 "Race"H"til salgs. helt ny, testet i 20km. pga, har ECS sin N75 fra før. som er den samme som H ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

hvordan går det med bilen, høres ut som ledningen som går inn på N75 ventilen har røket, det skjer ganske ofte når man driver av der. dra av den plast hetta som sitter over kontakten. altså der ventilen plugges inn.

du burde også sjekke coilene dine.

om du lurer på om det er Lmm så kan du dra ut ledningen til, da går den i nødmodus, men skal funke normalt om alt det andre funker.

 

Mvh Ole. Har nå 1 N75 "Race"H"til salgs. helt ny, testet i 20km. pga, har ECS sin N75 fra før. som er den samme som H ventilen.

 

N75en min er helt ny, så den velger jeg å se bort ifra.

Kjørte i en motbakke i dag, i 80 ca, og gira ned for å gi på og da begynte bilen å rykke SKIKKELIG..det ga seg når jeg gikk av gassen og holdt normalt pådrag bare..

 

Det høres også veldig godt at turboen lader bare utrolig lite..Har litt planer om å se over ledninger og slager rundt N75en i dag..

 

Når jeg plugger av LMMen og bilen går i nødmodus så går jo bilen som et dass, da lader ikke turboen i heletatt..Slik var den forrige A4en min også, og der var LMMen i orden.

 

Når det gjelder coilene så er vel disse ikke så lette å kontrollere?

Har renset pluggene på coilene etter jeg kjøpte den, men det er alt..

Går det an å måle seg frem til noe fornuftig måleresultat på pluggen på coilene?

 

Kommer tilbake med mer når jeg har fått sett litt på det, men om noen har flere tips er jeg fortsatt mottakelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute i garasjen for å se litt på pluggen på N75en.

Det endte med at jeg fant feilen lenge før jeg kom så langt.

Slangen som går inn på "toppen" av dumpen hadde sprukket og dermed hoppet av.

Kjørte med andre ord med åpen dump i ordenes rette forstand..hehe..

 

Bilen lugger fortsatt, så det må være noe annet..

Keep on searching I guess..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres veldig ut som ett coil-problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres veldig ut som ett coil-problem :)

 

Det er mye mulig :)

Men jeg savner fortsatt en måte å kunne måle seg frem til om coilene er dårlige på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du feilen til slutt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A4 står nå på Møller og får skiftet coil nummer to. Selgeren/mekanikeren koblet på et slags apparat (sikkert vag-com?) og leste av at det var akkurat den som var gåen. Symptomene var omtrent som det du beskriver, i tillegg til at motorfeil-lampa lyste.

 

 

Edit: Forholdsvis gammel tråd, så for din skyld håper jeg ikke du fikk bruk for svaret mitt :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemt hadde jeg også en gang.. mest sansynlig fordi jeg hadde tatt en motorvask.. vært uvitene om at man IKKE må spyle rett ned i plugg/coil hettene på toppen. Vel Møller Horten sa at dette ikke var bra men di hadde bytta coil påmange biler før, pga noe feil. så jeg fikk alle mine byttet gratis.. snakk om flaks hihi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.