Anbefalte innlegg

Hallais folkens

 

Var å kjøpte meg ny bil i går, en A4 1.8TS Quattro.

Bilen har rullet 146' km og er chippet med en BSRchip i følge forrige eier..

Det jeg bet meg merke i når jeg prøvekjørte den var at bilen "lugger" ved lave turtall når man gir gass..Når turtallet kommer opp så forsvinner lugginga og bilen drar avgårde slik jeg forventer at den skal gjøre, uten å nøle.

Det litt merkelige er at akkurat i overgangen mellom lugging og full motorkraft så kjenner man virkelig at det skjer noe. Det er som om alt turbotrykk PLUTSELIG kommer.

 

Tenker på LMMen selv, men synes symptomene tilsier at det kan være noe annet enn det..

Forrige eier sa at han hadde spurt de som hadde chippet bilen om hvorfor det var slik, og de sa at det var mappinga av chippen som gjorde at det var slik..

Da blir jeg stort spørsmålstegn, for slikt har jeg ikke så mye peiling på (enda..)..

 

Noen som kan hjelpe??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En diagnosetest med VAG-COM bør kunne avsløre evt. feil. Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En diagnosetest med VAG-COM bør kunne avsløre evt. feil. Lykke til

 

Tenkte å plugge på vag-comen senere i dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du dumpventil på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei her er det ingen dump på..

Originalt alt i bilens motorrom, bortsett fra et KN-filter (altså bare et byttefilter i originalboksen).

 

Kjørte en runde med VAGComen på i sted, og den viser ingenting unormalt såvidt jeg kan se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med gasspjeldet?

Bilen min vipper\bjeffer når den står på tomgang eller når jeg bremser i kryss..

Tiptronic.. Litt nælende med en gang jeg gir gass, men så fort turtallet kommer så går den fint fint..Har bestillt nytt fra danmark.. 35% billigere enn i norge.. Grattis med bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med gasspjeldet?

Bilen min vipper\bjeffer når den står på tomgang eller når jeg bremser i kryss..

Tiptronic.. Litt nælende med en gang jeg gir gass, men så fort turtallet kommer så går den fint fint..Har bestillt nytt fra danmark.. 35% billigere enn i norge.. Grattis med bil!

 

Takker :)

Kjøpte den jo "billig" med noen feil, men vet dette er et velkjent problem på disse motorene, så jeg regner med jeg får bukt med det etter hvert.

 

Gasspjeldet er byttet for ikke så lenge siden, men jeg vet ikke om bilen var slik før det da..

 

Hva med vår alles elsked N75 magnetventil..?Kanskje jeg skal sjekke den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Kjøpte den jo "billig" med noen feil, men vet dette er et velkjent problem på disse motorene, så jeg regner med jeg får bukt med det etter hvert.

 

Gasspjeldet er byttet for ikke så lenge siden, men jeg vet ikke om bilen var slik før det da..

 

Hva med vår alles elsked N75 magnetventil..?Kanskje jeg skal sjekke den...

 

Ja,sjekk N75 ventilen du,nesten garantert den. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og kjørt uten N75 tilkoblet, og det ble mye mye bedre. Mulig jeg er litt kritisk og overfølsom bare, men det er så å si "juksefritt" nå.

Får bestille en N75J på mandag da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og kjørt uten N75 tilkoblet, og det ble mye mye bedre. Mulig jeg er litt kritisk og overfølsom bare, men det er så å si "juksefritt" nå.

Får bestille en N75J på mandag da :)

 

Men hvis du koblet i fra ventilen,får du ikke mye mer ladetrykk da enn det du skal ha? Og koblet du bare av kontakten på den når du prøvde uten? : klø :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet bare av kontakten ja, og bilen lader vel tilnærmet ingenting.Turboen snurret bare med eksosen kan man vel si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet bare av kontakten ja, og bilen lader vel tilnærmet ingenting.Turboen snurret bare med eksosen kan man vel si..

 

Ok. ;)

Bare og bestille en N75J ventil da tenker jeg. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har delenr for hånda??

Kjørte en rask runde i ETKA, og fant at min bil angivelig har en ventil med delenr 058 906 283C, mens TTen leveres med både den og en som heter 058 906 289F.

Regner med det er den F-ventilen som er for 225hk TTen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har delenr for hånda??

Kjørte en rask runde i ETKA, og fant at min bil angivelig har en ventil med delenr 058 906 283C, mens TTen leveres med både den og en som heter 058 906 289F.

Regner med det er den F-ventilen som er for 225hk TTen?

 

Leita litt rundt på forumet, og kom frem til at det må være 034 906 283J som er riktig ventil?

Noen som kan bekrefte før jeg bestiller i morra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptoner på min, ble fin etter coil-bytte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leita litt rundt på forumet, og kom frem til at det må være 034 906 283J som er riktig ventil?

Noen som kan bekrefte før jeg bestiller i morra?

jeg får opp denne:

058 906 283F (For TT)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptoner på min, ble fin etter coil-bytte :)

 

Coilbytte høres dyrt ut :P 1000,- stk om man får de billig, er det ikke sånn?

Skal prøve ventilen først nå, men jeg kjenner fortsatt at bilen lugger selv om jeg har plugget av ventilen..Så det er nok noe mer som må til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får opp denne:

058 906 283F (For TT)

 

Jeg fikk også denne når jeg sjekka i ETKA, men jeg ser i mange andre forum pluss dette henviser til den som heter 034 906 283J...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk også denne når jeg sjekka i ETKA, men jeg ser i mange andre forum pluss dette henviser til den som heter 034 906 283J...
Ventilen blir jo kalt N75J av alle, så da er det vel den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du ut pris på den når den er innkjøpt? Mulig jeg trenger en selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du ut pris på den når den er innkjøpt? Mulig jeg trenger en selv..

Det skal jeg vel klare :)

Regner med jeg får en noe høyere pris her i Finnmark enn i resten av Norge..sånn er det bare :)

Et sted rundt 6-700,- har jeg hørt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du kjøpe en N75J, kjøp deg den som heter H, mye bedre respons med den, delenr på den er 034906283H.

 

hadde samme problemet jeg også, høres ut som en coil som henger litt,

 

coil koster ikke mer en 450-600kr. de tar seg godt bet for å bytte de da.

 

lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du kjøpe en N75J, kjøp deg den som heter H, mye bedre respons med den, delenr på den er 034906283H.

 

hadde samme problemet jeg også, høres ut som en coil som henger litt,

 

coil koster ikke mer en 450-600kr. de tar seg godt bet for å bytte de da.

 

lykke til.

 

Det sies jo mange steder at J-ventilen er den eneste som holder når man passerer 200hk..Den er i allefall bestilt nå, kosta rett i underkant av 700kr.

 

Noen som har en enkel måte å bestemme hvilke(n) coil som er dårlig?Mulig å måle noe på dem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sies jo mange steder at J-ventilen er den eneste som holder når man passerer 200hk..Den er i allefall bestilt nå, kosta rett i underkant av 700kr.

 

Noen som har en enkel måte å bestemme hvilke(n) coil som er dårlig?Mulig å måle noe på dem?

 

Hvor kjøper du denne ventilen fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøper du denne ventilen fra?

Fås kjøpt på møller.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.