Kneppe/klakke lyd ved hard clutching..

Anbefalte innlegg

Har hørt at vis jeg provoserer bilen knepper/klakker (bare en gang, et knep/klakk) det i ett eller annet....

Må ha vinduet oppe og stereo av, altså ikke rare lyden, men irriterende...

 

Lyden oppstår vis jeg brå (veldig brått) slipper clutch, ikke alltid i første ved igangkjøring, men ved giring til andre og til tredje (dette har vel sikker pga momentet i disse gir)

 

Må brå slippe clutch og kompangsere bra med gass!!

 

Lyden kommer også vis jeg ligger i 1. 2. og 3. mest vis jeg slipper gassen og tramper på igjen, så det nøkker i alt liksom.

 

Ved helt vanlig kjøring ingen lyd..

 

Jekka opp bilen her om dan, og rulla på hjula mens girkassa stod i gir ikke noe merkbart slark i drivverk

 

Trodde først lyden kom fra gir over føringa på toppen av kassa, hørtes ut som om den ble borte når jeg holdt igjen i gir-stanga

 

Noen som har ærfart noe lignende?

Er det bare jeg som er linsykt pirkete kanskje!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

dette minner meg om en lyd som terroriserte meg i lang tid. Til sist viste det seg at et det var noe så banalt som et løst motorfeste. Etter tighting av en stk mutter tilhørende høyre motorfeste på min passat 2000 ble lyden helt borte.

 

HH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan clutchen lage en sånn lyd?

Vis jeg står rolig uten at bilen står i gir, men motor igang, og slipper clutchen brått knepper det i den

 

Kjente over boltene i traversen min og "dogbone'n" idag ikke noe merkbart slakk der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipper man clutchen hardt vil jo hele motoren slå i opphenget om motoren er dårlig festet. Gjør iallefall det på min om jeg er litt hard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at vis jeg står i ro, med motor igang, men ikke i gir...

Pumper jeg på gassen da kommer lyden, tråkker jeg inn clutchen kom den ikke.

Prøvde detta mens jeg venta på en kammerat idag på ei parkering....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at turtallet må helt ned på tomgang får jeg kan provosere frem lyden igjen!!

Synes lyden er alt for metallisk til at det skal være inne i girkassa...

 

Er utrolig frustrerende med lyder man ikke vet kommer av...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen på bukk. få noen til å se om motoren slår nedi når du gasser. Evt se selv om motoren beveger seg unormalt mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen på bukk. få noen til å se om motoren slår nedi når du gasser. Evt se selv om motoren beveger seg unormalt mye.

 

Får prøve det kanskje...

Fatter var med å hørte om vi kunne lokalisere lyden før idag..

 

Er så rart at lyden blir borte når jeg tråkker inn clutchen, har vel kanskje noe med at det ikke er så mye som er i bevegelse da...

Eller det er clutchen som lager lyden..: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg en tur med bilen til Olrud Auto A/S idag, for å få en til å høre på lyden min....

 

Han (delvis meg) konkluderte med at lyden kommer fra girkassa, ettersom den blir borte når jeg clutcher.

Arbeidslyd kalte han det, er rett og slett at på så lavt turtall, så "smeller"(litt å ta i) dreva sammen på inngående- og utgående-aksling når jeg pumper på gassen

 

Ble litt klokere da...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.