Bensinforbruk Audi 80 Quattro

Anbefalte innlegg

har lenge syntest bilen min har brukt mye bensin, så tetstet dette i dag når jeg sku på treffet som var i dag.....

 

kjørte 27mil, og brukte 35liter bensin, og det er nokså mye til å være bare langkjøring vil jeg si, er jo 1,3liter på mila da!, er dette normalt????! hva kan dette skyldes?

 

er en Audi 80 Quattro, 1994mod B4, 2,0liter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en her på forumet som klagde på det samme i en annen tråd. Han skiftet luftfilteret og forbruket gikk drastisk ned. Har du sjekket ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem med min.. Jeg skal bytte luftfilter og sjekke lambdasonden min.. Den har nemlig fått seg en knekk da den er utrolig teit plassert på eksosen stikkende rett ned: bh : Mulig den viser litt feil verdier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en her på forumet som klagde på det samme i en annen tråd. Han skiftet luftfilteret og forbruket gikk drastisk ned. Har du sjekket ditt?

kjøpte et spiltter nytt innsatsfilter fra kn i dag, i håp om at det skal funke..... var litt møkkette det gamle papirfilteret ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem med min.. Jeg skal bytte luftfilter og sjekke lambdasonden min.. Den har nemlig fått seg en knekk da den er utrolig teit plassert på eksosen stikkende rett ned: bh : Mulig den viser litt feil verdier..

hvordan sjekker man den da? vet ikke helt hva det er heller jeg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet på min, synes det er drøyt

at den skal bruke så j*vli mye: klø :

Så hvis noen finner ut no om det hjelper med nytt luftfilter

pg\eller lambdasonde hadde det vært kjekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om sonda sitter på samme stedet på bilene deres da eksosen min er egenbygd av forrige eier.. Men sjekk et eller annet sted på eksosen deres rett etter grenrøret.. Der stikker det en dulp ut av eksosen med no ledninger ifra.. Sjekk om den har fått seg en knekk.. Er jaggu ikke sikker om det sitter sonde på 80'n en gang..: klø : Men er d på "90" coupee'n i hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle bensinbiler med regulert katalysator (d.v.s. alle biler fra og med 89-modell) har lambdasonde. Mange nyere biler har tilogmed to, men en sånn Competition quattro har bare en..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.