Nærlys og fjernlys som forsvant.. (Coupe '89)

Anbefalte innlegg

Forleden dag forsvant plutselig nærlyset på bilen min, dvs at siden nærlyset ikke kobler inn, vil ikke fjernlyset gjøre det heller.

 

Ingen sikringer er røket, mistenker at det kan være et relè? Ikke hatt problemer med lysene før, så det virker rart om det er kontaktfeil. Nå funker kun parklys og tåkelys.

 

Sikringer er ok.

 

Tips om hva det kan være mottas med takk :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh...kjipern..tror jeg kjøre på med standardløsning og ikke noen billigløsning med tjuvkoblinger og relèer.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nå i allefall sjekket om rele' er gåent før jeg eventuelt hadde kostet på ny bryter. Det er ikke mange kronene for et (standard) rele'.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge den tråden på vortex-forumet Per la ut, så er relèet innebygd i bryteren. Eller har jeg missforstått?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedlyset på eldre Audi er (av en idiotisk grunn) ikke koblet gjennom noe relé i det hele tatt, alt går gjennom bryteren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brått fått ett lignende problem på min 91 mod coupe. plutselig virker ikke nærlys men fjernlys og "lyshorn" virker som normalt. alt virker egentlig som normalt bortsett fra nærlys. har også sjekka sikringer og ingen er gått.

kan dette også være lysbryter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OGså får brytern for stor belastning, for små kabler.. Så blir det varmt også ryker dritten.. Genialt seru ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min 90 coupe.

 

Inne i bryteren ligger det "kobberskinner", ved å vri på lysbryteren er det en "karusell" som lager kontakt med de forskjellige skinnene. Inni finnes det fett for å få god kontakt. Hvis dette er varmt smelter plastikken rundt skinnene og det blir dårlig/ingen kontakt.

Dette skjedde meg da jeg var så lur å sette inn 100W i langlysene. Visste da ikke om problemene.

 

Og det stemmer forsåvidt at det ikke er reléer på lysene her, alt av strøm går igjennom bryteren på rattet!

Supert tenkt av ingeniørene hos AUDI!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... får sjekke opp brytern i morra da:-) takk for hjelpa så lenge! genial plass det her altså! svar på halvtimen:-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med min Coupe for noen år siden.

Var på vei til fjellet i mørket og slapseføre, dimma ned for motgående bil, og når jeg hadde passert og skulle skru på fjernlysa igjen var alt svart : eek : Så ikke en dritt, og måtte bare bråbremse. Men lyshornet virka heldigvis, så da ble løsninga en colaboks bak hendelen. Godt det var seint så det ikke var så mye trafikk imot.

 

Kjøpte hendlen på Nbs tror jeg, ikke så dyr heller mener jeg å huske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysbryteren! Kjent svakhet på de bilene, og dyr å kjøpe ny. Husk at du ikke kan bruke bryteren fra 80/90 heller, pga bakruteviskeren.

 

Les mere her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1324403

Det er litt feil

Jeg har hentet to stk på hoggeren fra 80/90

Dessuten har noen couper bakrute visker oginalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt feil

Jeg har hentet to stk på hoggeren fra 80/90

Dessuten har noen couper bakrute visker oginalt

 

Alle Coupéene har vel bakrutevisker, men sedanene har ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.