Audien var rar. Bytte turbo? Ja det gjør vi!

Anbefalte innlegg

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=53827

 

Starter med slanger fra luftfilter, IC og til innsug.

 

15052006140 (Medium).jpg

 

Så har vi en ny snurre!

 

19052006152 (Medium).jpg

 

Så har vi fått ut den gamle!

 

http://georgsen.net/200/mekk/20052006154 (Medium).jpg

 

Og nå, etter ca 7 timer under panseret er den nye turboen i og bilen ble prøvekjørt! Merket man noen forskjell? NEI!!! : bråk :

 

Jeg har stått å byttet turbo ute i gårdsplassen! TIL INGEN NYTTE. Eller jo, nå har jeg jo en turbo som har gått litt kortere da! :)

 

Så finner man ut. Vi trykktester systemet... Stikker på statoil, spørr etter bilventil, og reiser hjem. Tar en halvliters flaske. Skjærer av bunnen, borrer et 13mm hull, trer inn ventilen som kom på plass med MASSE makt. Teiper rundt flasken MANGE runder for å få den større i omkrets og reiser til bensinstasjonen. Shell har trykkluft så man fylle luft i hjulene, eller man kan trykkteste en audi :): eek ::P

 

Audi Turbomotor Rep Kit! :P

http://georgsen.net/200/mekk/21052006155 (Medium).jpg

http://georgsen.net/200/mekk/21052006156 (Medium).jpg

http://georgsen.net/200/mekk/21052006157 (Medium).jpg

http://georgsen.net/200/mekk/21052006158 (Medium).jpg

 

Vel, hva fant man ut! DET LEKKER I T SLANGE MELLOM INNSUGET OG RØRET NED TIL IC!!! OMFG! : gråter :

 

Vel, slangen er av og skal nå midlertidig limes da jeg ikke kan få tak i det akuratt nuh! Får håpe det blir bra. Flere bilder kommer. :D Rune har skrudd sin første turbo, og har nå lært litt til selv om det ikke var nødvendig! :D: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15052006140-(Medium).jpg

 

Dette er synderen! : dum :: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra post! Trur ikkje eg har hørt om at den slangen der har røke før.. *ut å kontrollere min egen :)*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den belgen røk på RS2'n til en kompis av meg. Da gikk den som en dass og bråka og hvesa noe sinnsykt. Og kort tid etter rasa turboen.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, kan vel skrive opp hvordan jeg gjorde når jeg demonterte også for å bytte turbo.

 

Skru av alle slanger, luftfilter-ic-innsug-turbo osv. Skru av WasteGate, Varmedekseler under og på siden av snurre, det sorte metallrøret som går opp til innsuget og varmedekselet mellom det og turbo, skru av turboen mot eksos, og mot grenrør, skru av olje og vann inn til turbo, og skru av olje og vann ut fra turbo.

 

Hele jobben går med Ett parr flatskrutrekkere, et tengtools sett med fast nøkler og skralle, og et komplett umbrako sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppen på en lakk boks er også veldig bra til blinde lokk.

 

jeg har laga en litt hi teck med måler også jeg da.. he he

DSC00336.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den belgen er et sjekkpunkt på 20v turbo ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dum idé Kristian. Tror jeg må stjele ideen din om å sette i en turbotrykksmåler så jeg kan følge med på trykket. Tenkte at det er jo det på de som er på bensinstajonen også, men de er ikke alltid like nøyaktige på målingen. Da er det jo også mulighet for å bruke andre ting for å sjekke trykket :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe så ufattelig som at det ikke er noen forhandler som har den slange/belgen på lager. Får vel dra opp å bestille meg en jeg da så får jeg den i morgen. Bedre med i morgen enn aldrig så. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.