#1 Skrevet Mai 21, 2006 Hei! Er det noen som veit om det er mulig å oppgradere en c4 karoseriet med 2,7 bi-turbo? Har tenkt å bytte min 2,8E til 2,7 bi-turbo?! Da blir det +100 HK Tror ikke at det er mullig å chipe 2,8E så mye, eller? Har tenkt også på 4,2 V8, men olje forbruk og forsikring skremer meg litt. Evt. pris på motor bytte? Det er greit å starte med 174hk men puls blir svakere og svakere: faint : , trenger medisinsk hjelp i form av ubegrenset antal av HK og NM... Takker på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2006 Hei! Er det noen som veit om det er mulig å oppgradere en c4 karoseriet med 2,7 bi-turbo? Alt er mulig, problemet står vel på penger og modifikasjoner. En 100/A6 2.8 har sikkert samme motorfester, er du heldig går girkasser og slikt om hverandre også. Første problemet som slår meg er ledningsnettet - fra gammel suge V6er til biturbo V6er. Blir trolig å modifisere inn et komplett et fra en 2.7T donor, eller bygge med ettermarkeds motorstyring. Har tenkt å bytte min 2,8E til 2,7 bi-turbo?! Da blir det +100 HKTror ikke at det er mullig å chipe 2,8E så mye, eller? Du vil jo her gå fra et ca likt volum, men på den gamle motoren snakker vi jo om litt forskjellig potensiale ift en turbomatet, nyere motor. Du får garantert *IKKE* 174+100hk ved å chipoptimalisere 2.8en. http://www.skn-tuning.de har sikkert noen mer vettuge tall på dette. 270hk på 2.8 sugemotoren kommer til å koste endel penger! Kan se for meg i beste fall +15-20hk på 2.8E motoren med chip. Har tenkt også på 4,2 V8, men olje forbruk og forsikring skremermeg litt. Evt. pris på motor bytte? Det kommer jo helt an på hva som skal gjøres, og hvor omfattende dette blir. Sånn generelt her, så vil jeg se for meg at fremgangmetoden for en slik ombygging vil være å bygge en 100/A6 til S4/6 spesifikasjon. Biltilsynet er neppe overhappy over ekstraarbeide, så du må nok ha effekt lik S-bil, og oppgradere bremser osv inkl dokumentasjon til denne standarden. Så, si du dytter i en 230/250/265hk 2.7T, så er du vel i teorien begrenset til 326hk +10% (S6+) hva effekt gjelder. MEN SPØR HOS DITT BILTILSYN! Takker på forhånd Bare hyggelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...