Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som veit om det er mulig å oppgradere en c4 karoseriet med 2,7 bi-turbo?

Har tenkt å bytte min 2,8E til 2,7 bi-turbo?! Da blir det +100 HK

Tror ikke at det er mullig å chipe 2,8E så mye, eller?

Har tenkt også på 4,2 V8, men olje forbruk og forsikring skremer meg litt.

Evt. pris på motor bytte?

Det er greit å starte med 174hk men puls blir svakere og svakere: faint : , trenger medisinsk hjelp i form av ubegrenset antal av HK og NM...

 

Takker på forhånd :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Er det noen som veit om det er mulig å oppgradere en c4 karoseriet med 2,7 bi-turbo?

Alt er mulig, problemet står vel på penger og modifikasjoner.

En 100/A6 2.8 har sikkert samme motorfester, er du heldig går

girkasser og slikt om hverandre også. Første problemet som slår

meg er ledningsnettet - fra gammel suge V6er til biturbo V6er.

Blir trolig å modifisere inn et komplett et fra en 2.7T donor, eller

bygge med ettermarkeds motorstyring.

 

Har tenkt å bytte min 2,8E til 2,7 bi-turbo?! Da blir det +100 HK

Tror ikke at det er mullig å chipe 2,8E så mye, eller?

Du vil jo her gå fra et ca likt volum, men på den gamle motoren

snakker vi jo om litt forskjellig potensiale ift en turbomatet, nyere

motor. Du får garantert *IKKE* 174+100hk ved å chipoptimalisere

2.8en. http://www.skn-tuning.de har sikkert noen mer vettuge tall på

dette. 270hk på 2.8 sugemotoren kommer til å koste endel penger!

Kan se for meg i beste fall +15-20hk på 2.8E motoren med chip.

 

Har tenkt også på 4,2 V8, men olje forbruk og forsikring skremer

meg litt. Evt. pris på motor bytte?

Det kommer jo helt an på hva som skal gjøres, og hvor omfattende

dette blir.

 

Sånn generelt her, så vil jeg se for meg at fremgangmetoden for

en slik ombygging vil være å bygge en 100/A6 til S4/6 spesifikasjon.

Biltilsynet er neppe overhappy over ekstraarbeide, så du må nok

ha effekt lik S-bil, og oppgradere bremser osv inkl dokumentasjon

til denne standarden. Så, si du dytter i en 230/250/265hk 2.7T,

så er du vel i teorien begrenset til 326hk +10% (S6+) hva effekt

gjelder. MEN SPØR HOS DITT BILTILSYN! : ja :

 

Takker på forhånd :tilber:

Bare hyggelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.