Merkelig oppførsel på håndbremsen, Type 85q

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt kranglete caliper bak på Audien min, den har ett snev av det kjente håndbrems-problemet. Det er ikke det jeg lurer på her denne gangen, for jeg vet hva dette skyldes.

Problemet denne gangen er som følger: Som regel parkerer jeg uten å trekke til håndbremsen her hjemme, for det er nesten helt flatt, bilen står greit på giret. Likevel, noen ganger, spesielt når det har regnet, så merker jeg at venstre bakhjulet henger på, akkurat som at håndbremsen ikke slipper når en tar ned spaken inne i bilen. Problemet er bare det at jeg ikke har trukket det opp kvelden før! Med andre ord, caliperen trekker seg til automatisk!

Noen harde pump på pedalen er det som skal til for at caliperen skal løsne igjen. Jeg tenkte jeg skulle ha tatt en grunninnstilling på denne caliperen igjen, men jeg har ikke fått somlet meg til å gjøre dette enda. Noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti samme problem på min 90q.

Tror jeg fant ut at det var litt luft igjen i rørene, + at fjøren som sitter i kaliptern var litt treig sånn at stemplet gikk sakte men sikkert på igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.