kobling av ledninger fra dieselpumpe 2,5 TDI R-5

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 5-syl 2,5 TDI 140 hk som har sittet på 98 modell Volvo V70. Motorkoden er 1J. Har byttet ut innsug, eksosmanifoil, bunnpanne og svinghjul og skal ha den inn i en 1994mod A6. Problemet er koblingene til dieselpumpa. Den tykke kabelen med 7 ledninger har annen plugg på Volvo enn på Audi. På volvoen er hver enkelt ledning merket med tallene 1 til 7, det samme er selve pinnene i koblingspluggen. På Audi dieselpumpe jeg har fra før er også ledningene merket med nr 1 til 7, men dette harmonerer ikke med merkingne av pinnene. Feks kan ledning nr 3 gå til pinne 2 osv.

Noen som vet hvordan jeg får rett ledning fra Volvo pumpa over til Audiplugg ? Skal ledning nr 1 til pinne 1 osv som i Volvo eller skal jeg flytte volvoledningene slik at ledn 1 går til pinne 4 osv (slik som på Audipumpe) ?

Er det noen som har liggende en defekt dieselpumpe å selge svært billig ? Jeg trenger ledningene og pluggen når jeg finner ut hvilken ledning som skal hvor, og kunne også tenke meg å klå litt på slik pumpe.

Noen som vet hvor mange hk jeg vil få med 140 hk motor (både turbo og dieselpumpe er ulik fra 115 hk) i en bil som orginalt har 115 ? Blir den slappere dersom jeg ikke finner ut hvordan Volvopumpa skal kobles og må bruke pumpa fra 115 hk Audimotoren ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.