Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å sote vinduene på bilen min og synes den lyseste (ihvertfall på RIIS bilglass) er den peneste. Men jeg lurer på om den har nok solblendings funskjon. Ser det er veldig mange medlemmer her som har både av det lyseste og hakket etter (medium) og vil svært gjerne ha tilbakemeldinger fra de så snart som mulig da vi må sote til sommeren (pga. min 6 mnd gamle sønn) og det er litt ventetid så vi må bestille snart. Jeg ble anbefalt medium, men jeg synes det blir for mørkt både fordi det ser litt harry ut og fordi det kanskje blir litt for mørkt i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har sotet min med medium solfilm bak B-stolpen og med lys foran B-stolpen. Vil tro at medium vil være best til dette formålet da den lyse slipper ganske mye sol/lys igjennom. Har venner som har sotet medium av samme grunn som deg og sier at det fungerer utmerket til å beskytte junior mot sollyset,spesielt en varm sommerdag.

Så jeg ville gått for medium:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å sote foran B stolpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å sote foran B stolpe?

 

Er nok ikke helt lovlig det nei.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har sotet min med medium solfilm bak B-stolpen og med lys foran B-stolpen. Vil tro at medium vil være best til dette formålet da den lyse slipper ganske mye sol/lys igjennom. Har venner som har sotet medium av samme grunn som deg og sier at det fungerer utmerket til å beskytte junior mot sollyset,spesielt en varm sommerdag.

Så jeg ville gått for medium:)

 

Jeg står og vipper mellom 40, og 20 %, ja jeg vet.. det er 2 vidt forskjellige ting egentlig.. Hadde håpt at kanskje 35 var nok.. men det er kanskje ikke det.. vet du hvilken prosent du har på din film?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom RIIS bilglass på Tiller i dag (de utfører ikke installasjon av solfilm der) men en av de som jobbet der fortalte meg at han hadde sotet bilen sin med den medium solfilmen de hadde.. Da gikk jeg ut og såg på bilen og fikk til og med sitte inni for å se hvordan det såg ut.. Mye lysere innvendig enn jeg hadde trodd.. Og utapå, vel.. det var mørkt, men ikke så mørkt at man ikke kunen se tverst igjennom bil viduene når det var en lys bakgrunn midt på dagen.. Så jeg synes den ble ganske passe.. Hurtigruta bilglass hadde visstnok også 20% slik RIIS hadde på sin "Medium" selv om det er en annen film, er det ganske lik. Så nå gjenstår det bare å bestemme seg for om jeg skal ha 40% på frontdørene og 20% på resten, eller bare 20% på bakvinduene (5 vinduer). De skulle sote en litt styla blå Golf på Hurtigruta i dag og den ble ferdig i morgen så jeg kunne få komme innom i morgen å se den. Da bestiller jeg nok time der og da.. Kunne nok ha tenkt meg 35 - 40% på hele, men det blir nok for lyst til mitt formål.. så jeg håper bilen vil ta seg bra ut uten å se ut som den er rånet opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sota min bil med 35% foran og 30% bak, dette er ikke beksvart, men passe synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 35% på alle siderutene og 20% på bakruta.. Jeg syntes ikke det er spesielt fint med forskjellig toningsgrad på siderutene, så jeg valgte heller litt lys film, men lik film på alle siderutene.. Jeg valgte mørkere på bakruta, fordi det kaster en del skygge framover.. Interiørfargen spiller oxo ganske stor rolle inn her da, og hadde jeg hatt lyst interiør, så hadde jeg nok heller tatt en grad mørkere film.. Er jo ingen mafiabil heller, det er jo en familiebil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 20% hele veien.

Ser veldig mørkt ut fra utsiden men er fin å se gjennom fra innsiden.

 

mini-CIMG0935.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 20% hele veien.

Ser veldig mørkt ut fra utsiden men er fin å se gjennom fra innsiden.

 

mini-CIMG0935.jpg

 

 

Meget pent ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, MEGET pent! :klapp:

 

Det blir 20% på min også.. men desverre tar jeg ikke sjansen på så mørkt på fremdørene.. KANSKJE jeg velger 40% på fremdørene..

 

Som Stian sier, dette er en familie bil, ikke noe mafia.. Og jeg tror at hvis du tar bilder uten vinkel mot bilen, altså slik at du står direkte på siden av bilen, så vil du med en lys bakgrunn, såvidt kunne se gjennom bilen.. det er akkurat passe! Du har vel ikke et slikt bile? Evt. er det andre som har det? Hvilket merke et det på filmen din? Johnsen, 3M eller Sunguard (eller kanskje noe annet?) Den er vel svart/gråtonet?

 

Noen som har bilder av stv. bil med 35% på rutene?

 

Var på nippet til å bestille time hos Hurtigruta bilglass i dag (på Tiller) men da jeg fikk vite at det var en brungrønn film de brukte, begynte jeg å tvile.. ville en brungrønn film se bra ut på en svart bil? Hmm.. Så jeg kom til å tenke på at jeg skal jo til Molde i slutten av juni og Bilspectra er visst i kjede med Riis bilglass.. de bruker en grå/svart tonet film. Ihvertfall de på Lade i Trondheim.. Så jeg ringer de på fredag og hører om de har samme pris og om de har ledig time til den tiden jeg er i Molde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sota min bil med 35% foran og 30% bak. Dette er film fra Solfilmspesialisten. Mener han sa det var aluminiums farge, dvs den ser svart/grå ut.

a6-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å sote foran B stolpe?

Kommer an på hva slags soting, samt at bilen da skal være typegodkjent med det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har folket sotet henn her da,og pris på jobben? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde av min.. Den er sotet hos Riis bilglass på Jessheim, og med meget bra resultat: ja :

Dette er da altså med 35% film på alle siderutene..

Audi A6 1.9TDI 015.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde av min.. Den er sotet hos Riis bilglass på Jessheim, og med meget bra resultat: ja :

Dette er da altså med 35% film på alle siderutene..

 

Det ble meget pent! :tilber:

Hvor mye tok de for jobben?

De skulle ha 8800kr + mva for alle 7stk vinduene mine,på Riis på jessheim. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble meget pent! :tilber:

Hvor mye tok de for jobben?

De skulle ha 8800kr + mva for alle 7stk vinduene mine,på Riis på jessheim. : eek :

 

 

Takk: smil : Jeg kjenner en som jobber der godt, så jeg har fått en "spesialpris":p ... Men uansett, det koster en del kroner, men det er verdt det.. Selv med den toningsgraden jeg har, merker man med en gang at det er mye lunere i bilen, og varmen og lyset fra sola er ikke på langt nær så skjemmende.. Til og med guttungen min på 5 år kommenterte at det var behagelig med "slike mørke ruter, for da slipper jeg å sitte med øynene mine

igjen": rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk: smil : Jeg kjenner en som jobber der godt, så jeg har fått en "spesialpris":p ... Men uansett, det koster en del kroner, men det er verdt det.. Selv med den toningsgraden jeg har, merker man med en gang at det er mye lunere i bilen, og varmen og lyset fra sola er ikke på langt nær så skjemmende.. Til og med guttungen min på 5 år kommenterte at det var behagelig med "slike mørke ruter, for da slipper jeg å sitte med øynene mine

igjen": rock :

 

Du fixer "spesialpris" til flere du da? ;): klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står og vipper mellom 40, og 20 %, ja jeg vet.. det er 2 vidt forskjellige ting egentlig.. Hadde håpt at kanskje 35 var nok.. men det er kanskje ikke det.. vet du hvilken prosent du har på din film?

 

Hei igjen!

Kan begynne med å si at soting foran B-stolpe ikker er lovlig. Men var ikke vanskelige valget for min del da jeg synes det ser stygt ut med soting kun bak B-stolpen.

Uansett.....jeg har sotet med 20% bak B-stolpen og 35% foran hvis jeg ikke husker helt feil. Ble fornøyd med resultatet selv;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fixer "spesialpris" til flere du da? ;): klø :

 

 

He he, kan høre med han, men lover ingenting;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fixer "spesialpris" til flere du da? ;): klø :

Hør med ArtSolution på Gjøvik..

Flere som har positive erfaringer derfra, og medlemmer har rabatt der.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har folket sotet henn her da,og pris på jobben? : klø :

Gratis for meg... men måtte jo få bilen min vist på en diger banner hos solfilmspesialisten i Sandefjod hehe gjorde ikke meg noe.. men syns Di kunne ha ventet til jeg fikk på felgene jeg har nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratis for meg... men måtte jo få bilen min vist på en diger banner hos solfilmspesialisten i Sandefjod hehe gjorde ikke meg noe.. men syns Di kunne ha ventet til jeg fikk på felgene jeg har nå ;)

 

Hvor ligger solfilmspesialisten hen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger solfilmspesialisten hen?

Ups... jeg beklager så mye.. var litt trøtt når jeg skrev.. jeg mente Reklameservice i sandefjord, Ringveien 206 i Sandefjord. Unnskyld : flau :reklame.jpg bilde er tatt med mobil.. derfor litt dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.