Bremsehjelp (Master, -88 100q)

Anbefalte innlegg

Var ute og trillet i sted og merket at bilen bremset av seg selv. Alle 4 bremser er varme etter en liten kjøretur samt at bremsepedalen kan trykkes inn en cm før den helt markant treffer "noe" og bremsene begynner å ta.

Dette betyr vel i all hovedsak at noe inni masteren har hengt seg opp, og at den sannsynligvis er fubar. Siden jeg har 276x25 bremser har jeg sikkert forsterket understell, og dermed også 25,40mm sylinder. Er det noen som vet om repsett til denne? Jeg finner nemlig bare til 23,81mm sylinderen. Ny koster selvsagt skjorta++.

 

Hvis noen har en brukt master å selge så ta gjerne kontakt også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen forresten forklare hva det betyr når følgende står oppgitt på masteren:

25,40x18/18

mens 200 20v f.eks. har 25,40x13/22,5

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ditt høres akkurat likt ut som det eg hadde og da kjøpte eg nye heile masteren. Prøvde pakningsbytte først men problemet fortsatte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennes ut som om noe henger inni den, så det blir vel å skru den ut av bilen og pille hele greia frahverandre. Så får jeg sett hvordan det ser ut inni der også :)

Satt og tenkte på at kanskje returfjæra inni er knekt.. Pakningene har jeg ikke tro på lenger siden bremsene funker som fy. Bare så synd at de funker som fy hele tiden : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. han som fiksa bilen min når eg hadde problemet sa at det var den ene kretsen som var gåen slik at det kom væske bak pakningene og dermed gikk ikke stempelet inni helt tilbake slik det skulle. Da er det nok bare å kjøpe ny hele greia tror eg. Var vanskelig å få på pakninga på midten av stempelet, klarte å ødelegge min når eg skulle sette den på. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.