#1 Skrevet Mai 22, 2006 Har problemer med å få bilen til å gå etter bytte av vannpumpe / av med registerrreim.... Kan noen fortelle meg hva som er grunninstillingen av tenningen?? På svinghjulet er det en en 0 og en 1, hvilken av disse skal stå i riktig posisjon i "åpningen"?? Rotoren skal peke mot tenningsmerket for 1. sylinder i fordeleren, men tenningsmerket på kamdrevet hvor skal dette stå i "åpningen" inn mot toppen? Hvis noen har en guide eller instruksjon på dette så hadde jeg vært kjempehappy... En annen ting : Bilen skal tenne og gå selv om jeg ikke har slangene til intercoolen tilkoblet òg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2006 På svinghjulet skal 0- stå i kant med hakket på girkassen. Senter på rotor skal peke mot hakket på fordelerhuset. Hakket på baksiden av kammen skal flukte med toppdekselet på tennpluggsida av motoren. På noen nyere femmere skal dette merket flukte med toppen av toppen (...) og ikke toppdekselet, så jeg er litt usikker på hva som gjelder til deg. Antar det er toppdekselet. Det er ikke noe problem å starte motoren så lenge det ikke lekker luft mellom luftmåleren og innsuget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2006 Det er ikke noe problem å starte motoren så lenge det ikke lekker luft mellom luftmåleren og innsuget hvis ikke slangene er på ic er det jo en sånn lekkasje. resultat:ingen bensin;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2006 Takker og bukker for info, fikk det til å stemme til slutt Og, ja... IC slangene måtte på for å få det til å svirre rundt... Men det kan jo være fordi jeg har noe ombygd møkk da.... Men nå ser det ut til at jeg har en lekkasje på slangene til IC også da, samt en eksoslekkasje et eller annet sted (har en "tikkelyd" i motorrommet, samt at det kommet "røyk"/eksos sivende etter at jeg har stoppet motoren)... Ender vel opp med at jeg må demontere og gå over hele motoren tenker jeg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2006 Takker og bukker for info, fikk det til å stemme til slutt Og, ja... IC slangene måtte på for å få det til å svirre rundt... Men det kan jo være fordi jeg har noe ombygd møkk da.... Men nå ser det ut til at jeg har en lekkasje på slangene til IC også da, samt en eksoslekkasje et eller annet sted (har en "tikkelyd" i motorrommet, samt at det kommet "røyk"/eksos sivende etter at jeg har stoppet motoren)... Ender vel opp med at jeg må demontere og gå over hele motoren tenker jeg..... med k-jet innsprut må slangene være på for at vakumet skal løfte plata i luftmengdemålern;) tikkelyd tyder på frieksos før turbo..er ikke uvanlig med sprukken manifoil.. kan jo være så heldig at det er bare en pakning e.l Hvis du ikke finner noen falskluftlekk så kan du prøve med startgass..hvis det suges inn forandrer motoren turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...