#1 Skrevet Mai 22, 2006 Jeg må justere de nye hovedlyktene mine da de lyser litt i hytt og pine. Det jeg lurer på er hvor høyt skal de lyse. Hvis jeg står og lyser mot en vegg...hvor høyt skal det da lyse og hvor langt unna skal jeg stå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2006 Få gjort det skikkelig når du først skal gjøre det. Kan være et bilverksted til og med lar deg låne apperatet gratis om du gjør det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2006 Jeg viser igjen til spm først i tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2006 Jeg viser igjen til spm først i tråden d ser du vel sånn ca selv... blinker bilene mot deg må du prøve på nytt: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2006 Dette burde du tenkt på FØR du bytta lykter. Med andre ord tegnet deg ett mønster av hvor de gamle lyktene lyste, og justert de nye deretter! Hvis du er NAF medlem, så reiser du på nærmeste NAF verksted og får dem til å justere. Gratis og frankofritt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2006 Reglene sier sånn ca. at lysene skal lyse minimum 40meter, og skrått nedover slik at du ikke blender motgående trafikk.. Slik har jeg brukt å gjort det: 1: Først skritter/måler du opp 40meter på ett flatt sted, her kan du sette opp en 1,5l brusflaske eller noe, for å ha noe å sikte etter osv. 2: Så justerer du en og en lykt slik at hele flaske er belyst, kanskje litt mer. 3: Så kan du gå bort til der flaska står og sette deg på knærne e.l. slik at du kommer i ca. samme høyde som motgående sjåfør. Hvis lysene da ikke blender så er du i boks, hvis dem blender så må du stille dem litt ned.. Dette blir da selvsagt ikke 100%, men er greit nok hvis du ikke har mulighet for proff justering eller ikke gidder å begynne å stresse med å måle opp på en vegg osv.. Edit: Wohoho.. Post nr. 2000:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2006 Stå 1 meter fra en vegg, bakken må være plant. Mål opp fra bakken til senter av lykten, sett på nærlysene. Mål fra bakken og opp ved veggen (bruk målet fra bakken og opp til senter av lykta men trekk fra 1cm) Juster lyktene og vips er du ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2006 Stå 1 meter fra en vegg, bakken må være plant. Mål opp fra bakken til senter av lykten, sett på nærlysene. Mål fra bakken og opp ved veggen (bruk målet fra bakken og opp til senter av lykta men trekk fra 1cm) Juster lyktene og vips er du ferdig. Hjertelig takk. det var dette jeg var ute etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...