Synkende ladetrykk S4-aan...???

Anbefalte innlegg

Fikk en kompis til å følge med på instrumentet mens jeg fyra på gjennom alle girene....(fordi jeg har nok med å se på veien..:) )

Den lader 1.3/1.4 på maks men detter faller bemerkelsesverdig fort hêlt ned mot 0,9 etter et knappt sekund på hvert gir.

 

Da er det vel en lekkasje på trykksiden muligvis....men hvor skal man starte??

 

Motoren har "270-chip" av ukjent fabrikat, andre dyser, 3b-bensintrykkregulator, åpent filter og ellers original.

 

Noen som har tips?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vel ha trykktestet systemet først for å se om det er noen lekasjer, dernest ville jeg ha prøvd å bytte magnetventil dersom du kjenner noen med 2,2 20 v turbo motor. Det kan også være noe kødd med original trykkmåler, så en manuell turbotrykksmåler av bra fabrikat kan være kjekt å ha.

 

Avhengig av hvilket turtall du lå på, så skal også ladetrykket reduseres etter hvert som turtallet øker, for ikke å ødelegge turboen. Den tåler ikke mer enn ca 0,9-1 bar ved 7000 om jeg ikke husker feil. Kun i midtregisteret (2500-4500) ca at du skal se fult ladetrykk. Så om du lå høyt på turtallet hele tiden, så kan det være at alt er OK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vel ha trykktestet systemet først for å se om det er noen lekasjer, dernest ville jeg ha prøvd å bytte magnetventil dersom du kjenner noen med 2,2 20 v turbo motor. Det kan også være noe kødd med original trykkmåler, så en manuell turbotrykksmåler av bra fabrikat kan være kjekt å ha.

 

Avhengig av hvilket turtall du lå på, så skal også ladetrykket reduseres etter hvert som turtallet øker, for ikke å ødelegge turboen. Den tåler ikke mer enn ca 0,9-1 bar ved 7000 om jeg ikke husker feil. Kun i midtregisteret (2500-4500) ca at du skal se fult ladetrykk. Så om du lå høyt på turtallet hele tiden, så kan det være at alt er OK.

 

Har ikke original trykkmåler da motor sitter i en typ 89. (Bruker en fra Speedparts).

 

Okei. Turtallet var nok fra 5000 og oppover mot 7 når ladetrykket begynnte å synke så da er det kanskje slik det skal være likevel da.

 

Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.