Trondheim: Verksted og mekkekvelder

Ville et forslag til felles mekkelokale vært et fornuftig forslag?  

12 stemmer

  1. 1. Ville et forslag til felles mekkelokale vært et fornuftig forslag?

    • Smart forslag!
      12
    • Dummeste jeg har hørt på lenge!
      0


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har sett at vi i Trondheim har Klæbu gjengen og at dette er en aktiv og sammensveiset gjeng med lokaler i Klæbu.

 

Vi andre i klubben som kanskje ikke er så aktive, men som har lyst til å lære litt mer mekking av bil har desverre få alternativer i Trondheim. I allefall alternativer som er offentlig tilgjengelige for klubbens medlemmer.

 

Kunne det vært noe at vi som lokallag prøvde å få tak i et lokale hvor medlemmene kunne fått skrudd litt og hvor man kunne møttes og arrangert mekkekvelder med kyndig veiledning fra de erfarne medlemmene i klubben? Altså offentlig tilgjengelig for alle klubbens medlemmer. Det er sikkert noen som vet av et lokale som man kan få lånt til slikt....

 

Annet aspekt med et slikt lokale er jo at det kan bli en plass der man lettere kommer i kontakt med andre medlemmer med samme interesse og får muligheten til litt erfaringsutveksling, drittprat etc.

 

Ka dokk mein?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er en god idé.

Spørsmålet er da om det er mulig å videreføre det fra idé til virkelighet. Jeg tror ikke det er lett å skaffe lokaler nogenlunde "sentralt", og kostnaden ved et slik lokale overgår vel det lokallaget kunne greid å forsvare.

Men nå skal jeg ikke være negativ, ideen er flott og verd å tenke videre på. Det hadde jo vært genialt med et eget klubbsted : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glimmrende forslag men jeg er redd årskontigentet ikke holder til dette hvis man skal få seg ett lokale ganske så sentralt : rolleyes

 

Men jeg er slettes ikke negativ til forslaget.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig det er litt offensivt tenkt, men det kan jo hende at noen vet om noen som..... Vi er jo mange i klubben og noen må jo kjenne noen som kan ha egnet lokale.

Det store spørsmålet til syvende og sist er selvfølgelig kostnaden og hvordan denne finansieres.

Jeg tror vel også at tanken må tygges litt på for så å modnes litt. Uansett så vil nå medlemmene holde øynene og ørene åpne om noe skulle dukke opp.

 

Lokallagsledelsen må uansett på banen.

 

Vi får se, men ingenting er umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeforslag!!

 

Støtter dette fullt ut: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et godt forslag som jeg kan tenke meg å være med på. Men som tidligere nevnt så er det jo dette med kostnadene, spesielt hvis det skal ligge sentralt. Skal det være noen sjanse så må det nok være et sted i utkanten.

Jeg har vurdert å bli en del av gjengen i klæbu, men foreløpig synes jeg det er for langt å dra.

 

Rent personlig så kunne jeg helst tenkt meg en fast plass i et slik garasje-/verksted-fellesskap. Så dersom noen søker noen å dele garasje med, så er det bare å ta kontakt.

 

Forøvrig så bør det jo også være mulig å få til en kombinasjonsløsning, hvor man har et garasje-anlegg hvor noen betaler for å ha fast plass, mens man har noen plasser som disponeres av klubben og dens medlemmer i fellesskap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke et dumt forslag det Stian. En kombi løsning kan være en smart løsning som løser mye av det økonomiske og som lar medlemmene få tilgang til noen plasser for mekking.

 

Jeg kan være interessert i en fast plass om vi finner noe i nærheten av trondheim (og ikke så langt som Klæbu).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som "administrator" ved verkstedet i "klæbu" har jeg lært en del om hvordan drive verkstedet på en god og demokratisk måte. For de som har lest de to lange trådene her inne på "Trondheim", har sikkert oppdaget at vi der ute i skogen har en god tone oss imellom.

 

Verkstedet ligger slett ikke i Klæbu! Å røpe hvor det ligger her ute på nettet ville vært en naiv handling!!!Utstyr for hundretusen ... kanskje mer, er lagret der ute. -Vi kaller det Klæbu.

 

Pr i dag blir det mekket på tre VW/Audi, + tre andre bilmerker.(Amcar -2, hybridOpel, RX7)

 

Løsning: Kanskje er dere to-tre som har et rullende prosjekt dere skrur på litt av og til. Dere kan dele en plass der ute i skogen?( Kan ikke skrive Klæbu : smil : )

 

 

Interessert? Send PM!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.