#1 Skrevet Mai 23, 2006 holder på å skal skifte instrument skiver på min audi 80 1983 modell.. menne.. er ikke så glad i å gå løs på ting jeg aldri har gjort før, men har gjort det i dag.. bare lurer på om noen kan fortelle meg kordan eg får av nålene på speedometer og turteller? og generelt alle plater osv.. vil ikke ødelegge noe.. på forhånd takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2006 Dette er ikke en idiotsikker oppskrift, og ting kan gå galt: Nålene synes jeg er greit å jekke av med en gaffel. Pass på at de blir trekt mest mulig rett av, og ikke på skrå. Hvis du får alt for mye motstand så kan du komme til å ødelegge innmaten i instrumentet, så vær forsiktig! Ang speedometeret så er dette wire-drevet på din -83 80. Det betyr at nåla har ei fjær som presser den mot 0, og denne fjæra vil miste spennet om du tar av nåla. Det er lite sannsynlig at du greier å spenne fjæra korrekt etterpå, så jeg ville latt være å ta av denne nåla med mindre du MÅ. Hvis du må så kan det være et triks å låse fast pinnen som nåla henger på mens du jobber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2006 hvordan kan jeg eventuelt klare å få på nye instrumentskiver uten å ta av nåla da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2006 hvordan kan jeg eventuelt klare å få på nye instrumentskiver uten å ta av nåla da? Del halve skiva og dytte den innpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2006 vil finishen bli bra da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2006 hvordan kan jeg eventuelt klare å få på nye instrumentskiver uten å ta av nåla da? Du kan evt klippe den nye skiva fra km-telleren og opp til hullet for nåla. Da får du tredd skiva over nåla. Det blir selvsagt ikke et perfekt resultat siden du kommer til å se der du klipte i skiva. Men det er den eneste løsningen jeg ser i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2006 jaok, eneste som er veldig kjipt, er jo at det ikke er med oppmerking til hvor jeg skal skjære ut km teller og alt det der.. er ikke noen som har maler med alle markeringer på?` 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2006 Ang speedometeret så er dette wire-drevet på din -83 80. Det betyr at nåla har ei fjær som presser den mot 0, og denne fjæra vil miste spennet om du tar av nåla. Det er lite sannsynlig at du greier å spenne fjæra korrekt etterpå, så jeg ville latt være å ta av denne nåla med mindre du MÅ. Hvis du må så kan det være et triks å låse fast pinnen som nåla henger på mens du jobber. Hvis man forsiktig løfter nåla over stopp-pinnen så ser du hvor nåla hviler i "null-punkt", da er det bare å merke av det (på baksiden) før du trekker den av, funker helt utmerket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2006 fant en løsning, men SELVFØLGELIG, (dumme meg) tenkte jo ikke jeg på at mitt speedometer kun går til 200, og det jeg hadde hentet ut går til 220.. så blir jo feil uansett.. er ikke noen som har et som går til 200 da? VIL ha hvite skiver...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...