Anbefalte innlegg

For de som har lest prosjekttråden min har lest at jeg har problemer med bilen. Så i dag dro jeg opp på et verksted for å få noen til å se på det.

 

Problemet ligger i høyre bakdemper. På selve demperen er det en ring som skal "klikke" på en fjær slik at den sitter fast. Dette har da ikke skjedd og dempern driver og slår opp i hjulbuen. Problemet er at fjæren er for liten slik at denne ringen ikke vil feste seg.

 

Jeg har ikke greie på dette, men sånn sa i hvert fall mekanikeren det. Han tegnet opp for meg og jeg har prøvd så godt jeg kan å tegne den av på pcen.

 

Settet er et Supersport gewinde og det har ikke stått på i mer enn 1mnd så jeg syntes det er rimelig dårlig at ting tar kvelden så fort!

Spørsmålet mitt er om noen har vært borti dette og vet hva som må gjøres? Bilen står nå i garasjen og der står den til jeg har funnet ut hva jeg må gjøre..

 

På forhånd takk!

demper.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder jeg tok av demper og fjær akkurat.

 

DSCF3467.jpg

DSCF3469.jpg

DSCF3478.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så merkelig ut dette, Daniel..

Hva er denne fjæren/ringen til for? Låse demperen i en viss høyde for fasthetens skyld? Ser ut som det enkleste må være å få den av, for å kunne se på problemet.. Kan vel hive på en orig.demper imens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.