#1 Skrevet Mai 23, 2006 Case: Sikringen for ryggelys, instrumentpanel, hanskerom og motorrom går hver gang man setter bilen i gir. Har koblet fra speedo sensor, ryggelysbryter, sjekket rundt sjaltemekanismen om det er noen ledninger i nærheten uten å ha funnet noe. Har målt med amperemeter og det er kun akkurat idet girspaken føres fremover eller bakover strømtrekket blir unormalt høyt. Er spaken i ro er strømtrekket ~1,5A, mens under bevegelsen over 15A. Fatter like lite som bileieren, det er ikke som jeg ser flere ledninger inn på girkassen, eller noen ledninger i nærheten av girspake og overføring. Er det noen som kan komme med noen tips? Kommer en kar fra Nord-norge i morgen for å hente bilen, og eier vil helst at problemet skal være løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2006 Så det er kun når spaken er i bevegelse at det er strømtrekk, ikke mens den står fremme eller bake? Har du prøvd å koble ut kontakten inn på ryggelyset, ev. kun jordinga til ryggelyset? Og ev. det samme med hanskerom og motoromslyset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2006 Kun når den er i bevegelse. Hva vil det egentlig hjelpe å koble fra ryggelyset? Det er jo ingenting som signaliserer at det skal lyse. Burde jo ikke være spenning bak dit uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2006 I og med at sikringen går på ryggelyset, hanskerommet og motorrommet ( samt instrumentene da) tenker jeg på å eliminere alle kontaktpunkt for å se om sikringen ryker utenat noe annet en instrumentbelysninga er tilkobla. Gjelder det uansett hvordan du beveger girspaken eller er det kun frem og tilbakebevegelse som er problemet ( altså, gjelder det i alle gir)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2006 Alle gir, frem og tilbake. Ikke sidelengsbevegelsene. Eier sa at boksen som girstang og det henger i var løst, så jeg skal ha den opp i bukken i morgen for å sjekke ut det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2006 Jeg synes det høres ut som om du jorder noe som ikke skal jordes med girstanga ev. boksen som den sitter i, Derfor ville jeg koblet fra alt som går på samme sikringen og måltpå de forskjellige kontaktene da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2006 Jeg fant nå ut av det på Ondagen. Demonterte midtkonsollen og så det straks. Når man drog av girmansjetten var det ikke lett å se hva som skulle bevege seg eller ikke. Den kassa som girspaken i var faktisk revet løst. De to boltene som er sveist i platen i forkant var løsnet, og stålet hadde dermed gnaget hull i ledningen til sigarett-tennerlyset bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...