#1 Skrevet Mai 24, 2006 Hei, Har hatt Bora'en hos biltilsynet for å godkjenne det justerbare senkesettet. Fikk da beskjed om at jeg måtte ha dokumentasjon fra Møller om at dem godkjente lavere bakakselvekt på bilen. Han jeg snakket med mente at dokumentasjonen måtte være til min bil med den sitt understellsnummer. Vognkort / TUV Foraksel: 890kg / 1020kg Bakaksel: 960kg / 925kg Som dere ser har TUV godkjent litt lavere vekt på bakakselen. Noen som har vært borti lignende? Jeg er i kontakt med tekniksk hos Møller, men så langt har jeg fått beskjed om at dem kun har et generelt brev vedrørende senking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2006 På min S4 satt de ned max bakaskelvekt med 60 kg vist jeg ikke husker helt feil. Var ikke noe problem hos meg, men det ble skrevet inn i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2006 Fikk ikke godkjent dette hos biltilsynet i Stavanger, på min Corrado. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2006 På min S4 satt de ned max bakaskelvekt med 60 kg vist jeg ikke husker helt feil.Var ikke noe problem hos meg, men det ble skrevet inn i vognkortet Var dette i Kristiansand? Skulle ønske det hadde gått like greit for meg, men neida lett skal det ikke være. Er vel til store fare om bilen hadde blitt godkjent med 35kg mindre vekt på bakakselen, doh. Blir vel til at jeg blir putrende rundt i Golf'en fra 1985 resten av sommeren. Den har "noname" dempere og fjærer samt en rekke andre skavanker, men det er ikke noe problem for det er ingen som gidder å bry seg om slikt. Virker som om problemer med bil først oppstår om det enten er fint og flott eller går godt Sendte i dag en e-post til Tom Sagerud hos Møller i håp om at han kanskje kan hjelpe meg eller gi meg noen tips. Har hørt at han har med godkjenning og slikt å gjøre. Har også liggende et generelt som han har skrevet vedrørende senking av Volkswagen biler. Utlover en dusør på kr 1000,- til den av dere som kan skaffe meg det nødvendige godkjenningspapiret! ps. Forutsetter at jeg ikke må betale det hvite ut av øya for selve godkjenningspapiret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2006 I Kr.sand kan man bare glemme å få godkjent noe i det heletatt. Krever NORSKE pairer der. Haug med idioter som jobber der... (ikke alle) men de som ser på biler der er det. Har hatt noen diskusjoner med de i Kr.sand. Jeg går bare til det vist det ikke er noen annen mulighet. Evje trafikkstasjon som godkjente det. 5-6 mil ovenfor kr.sand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2006 Du kan jo ta deg en tur til Egersund.... Ref denne tråden http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=4592 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2006 Sendte i dag en e-post til Tom Sagerud hos Møller i håp om at han kanskje kan hjelpe meg eller gi meg noen tips. Har hørt at han har med godkjenning og slikt å gjøre. Har også liggende et generelt som han har skrevet vedrørende senking av Volkswagen biler Fikk i dag svar fra Tom S. og han hadde vært i kontakt med fabrikken som generelt ikke hadde noen problemer med å senke bakaksellasten. Flotte Tom S. har dermed endret ordlyden i det genrelle brevet vedrørende senking av Volkswagen biler. Nytt brev er på vei til meg i posten med et tilleggsbrev til min bil som bekrefter at ordlyden i dette brevet osv nå er endret Håper han liker Whisky sånn som meg for en flaske er på vei så fort senkesettet er godkjent! Det er best biltilsynet ikke finner på noe mer bråk og det skal bli lenge til neste gang jeg reiser frivillig dit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2006 hehe, ringte den vanlig statensvegvesen telefon og fikk da opplyst at første ledig time var 10. juli på Jessheim Er så jævelig dumt og patetisk av den groteske, anti-service, pengeslukende statseide møkka bedriften. Får vel bare møte opp og prøve lykken i skranken der før jeg leker noe mer med tanken om hvordan jeg hadde gjort meg som selvmordsbomber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...