Trenger mekaniker til 2,5TDi R5 (Østlandet)

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til feilsøking hos Møller Horten i dag. Har hatt problemer med at den går i nødprogram ved over middels belastning.

VAG-COM sier:

00550 - Start of Injection Regulation

17-00 - Control Difference

Møller sier at dieselpumpa må justeres, med dertil tilhørende innstilling av veiv og kammer. 5 timers jobb = ca 5000 kr.

Prisen i seg selv er noe dritt, hadde ikke planlagt å bruke så mye på bilen akkurat nå. Det største problemet er imidlertid at de ikke har tid til å fikse det før 9.juni!

Liker ikke å kjøre med bilen når timingen er så på viddene som den er nå, men er samtidig helt avhengig av bil, spesielt de kommende ukene.

: hjelp :

Derfor lurer jeg:

Finnes det noen her inne med relevant kompetanse som kunne tatt denne jobben for meg? Det er vel snakk om en ettermiddag eller to, eventuelt en lørdag/søndag. Hadde vært lykkelig dersom jeg kunne fått det fiksa i løpet av en ukes tid.

Ta kontakt på PM eller tlf: 92230150 / 33200003 så kan vi diskutere pris ;)

Edit: Bilen har ABT-chip (170hk) hvis det har noen betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ole Gunnar

Ja 5000.- hørtes dyrt ut. Jeg leste litt i hayens boka og det så ikke så vanskelig ut..

Hva er spesielt med ABT-chip?? kansje jeg har lyst på en sånn: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ole Gunnar

Ja 5000.- hørtes dyrt ut. Jeg leste litt i hayens boka og det så ikke så vanskelig ut..

Hva er spesielt med ABT-chip?? kansje jeg har lyst på en sånn: smil :

Hvorvidt det er vanskelig eller ikke betyr ikke så mye for meg egentlig, har bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre noe med dette selv.

Er vel ikke noe mer spesielt med en chip fra ABT enn en fra f.eks. TS Racing eller ES Tuning. Men virket som de var litt skeptiske til å justere på en trimmet motor hos Møller her.

Men la oss holde denne tråden så on-topic som mulig, siden jeg har direkte varsling til mobilen min på poster i denne tråden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumpibump... Ingen som trenger et lite tilskudd til feriepengene? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.