#1 Skrevet Mai 24, 2006 Har måttet skifte automatkassen i T4'n min, denne hadde rullet 271' km så man skal vel ikke klage. Men fikk montert skikkelig oljekjøler på gearkassen samtidig som jeg byttet kasse. Dette anbefales på det sterkeste til alle med T4 og automat!! For ikke å snakke om de fleste andre med automat som f.eks drar rundt på tilhenger/campingvogn av og til...de orginale kjølerene er underdimensjonert så det holder!!! Oljen blir varm-tynn, smører dårlig og kassen vil til slutt ta kvelden. PS, ekstra oljekjøler er en LITEN investering i forhold til å måtte skifte gearkasse!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2006 Har måttet skifte automatkassen i T4'n min, denne hadde rullet 271' km så man skal vel ikke klage. Men fikk montert skikkelig oljekjøler på gearkassen samtidig som jeg byttet kasse. Dette anbefales på det sterkeste til alle med T4 og automat!! For ikke å snakke om de fleste andre med automat som f.eks drar rundt på tilhenger/campingvogn av og til...de orginale kjølerene er underdimensjonert så det holder!!! Oljen blir varm-tynn, smører dårlig og kassen vil til slutt ta kvelden. PS, ekstra oljekjøler er en LITEN investering i forhold til å måtte skifte gearkasse!! Det var et bra tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2006 Kan skriver under på dette. Sammen med hyppige olje og -filterskift er dette en rimelig forsikring. Hadde selv en Dodge Grand Caravan (Chrysler Grand Voyager) med 3,3l (V6 154HK) og 4-trinns automat. Disse bilene har rykte på seg for dårlige automatkasser og kasseras så det holder. Min bil var utstyrt med STOR oljekjøler til gearkassa. Tauet rundt på ei campingvogn på snaue 1500kg uten problemer. Hadde aldri problemer med automatkassa på den bilen Savner litt den følelsen av litt større motor og automatkasse. Tid for å kikke ettter ny bil - igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2006 Litt OT nå: Er det noen vist med større oljekjøler på en S4 AAN? Ligger jo en liten en der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2006 Litt OT nå:Er det noen vist med større oljekjøler på en S4 AAN? Ligger jo en liten en der. Olje kjøleren til automaten på en s4 ligger i radioatoren, og den kan nok med fordel byttes ut til en egen. Den olje kjøleren du har utenom til motoren er ikke noe kjempegreier og kan jaffal byttes hvis du har trimmet litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2006 Okei... har manuell gir. Men nok OT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2006 Hvor mye måtte du gi for kjøleren da? har en vr6 med aut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...