Anbefalte innlegg

Går en ratt boss som passer audi 80/90 også på s2(med airbag, 94mod.)

Takker på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OMP lager en som Kollevold Rally Import selger til den nette sum av 350-360,- kr + frakt. Mener å huske det er en universal til alle audi 80 frem til '95.

PS: utrolig kjapp levering fra kollevold..

EDIT: ja den skal passe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OMP lager en som Kollevold Rally Import selger til den nette sum av 350-360,- kr + frakt. Mener å huske det er en universal til alle audi 80 frem til '95.

PS: utrolig kjapp levering fra kollevold..

EDIT: ja den skal passe!

Okei, takk.

Tenkte å kjøpe momoratt i så fall jeg da, men er kanskje det samme der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Momo, Luisi, OMP ratt og evt alle andre ratt skal passe på rattbosset så lenge du kjøper et ratt som har samme dimesjon som selve bosset.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Momo, Luisi, OMP ratt og evt alle andre ratt skal passe på rattbosset så lenge du kjøper et ratt som har samme dimesjon som selve bosset.

Ok. Takk takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes to forskjellige boltsirkler på uoriginale ratt, f.eks. har Audi's S-ratt, Dino, Nardi etc. en type mens f.eks. Momo, Sparco etc har en annen type. Begge to har 6 bolter, men det er forskjell på plasseringen av boltene. Noen rattnav har dobbelt sett med bolthull, mens Audi's originale universalnav har kun en serie med hull.

Audi's ratt har hullene slik (se for deg en urskive) 1-3-5-7-9-11 mens Momo har 12-2-4-6-8-10, nevner dette av erfaring.

Jeg har forøvrig 2 slike nav (boss) til Type 89/B4 liggende, kommer fra originale Audi ratt (S-ratt). Billig!

Illustrasjoner: Sammenlign boltsirkelen på Momo-rattet med Nardi rattet.

momo_race_wheel.jpgc4.jpg

Dette trerattet er forøvrig også originalt ekstrautstyr hos Audi! Sto et slikt i Cabben jeg eide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes to forskjellige boltsirkler på uoriginale ratt, f.eks. har Audi's S-ratt, Dino, Nardi etc. en type mens f.eks. Momo, Sparco etc har en annen type. Begge to har 6 bolter, men det er forskjell på plasseringen av boltene. Noen rattnav har dobbelt sett med bolthull, mens Audi's originale universalnav har kun en serie med hull.

Audi's ratt har hullene slik (se for deg en urskive) 1-3-5-7-9-11 mens Momo har 12-2-4-6-8-10, nevner dette av erfaring.

Jeg har forøvrig 2 slike nav (boss) til Type 89/B4 liggende, kommer fra originale Audi ratt (S-ratt). Billig!

Illustrasjoner: Sammenlign boltsirkelen på Momo-rattet med Nardi rattet.

momo_race_wheel.jpgc4.jpg

Dette trerattet er forøvrig også originalt ekstrautstyr hos Audi! Sto et slikt i Cabben jeg eide

Takker.

Skjønner litt her nå ja, da skjønner jeg hvorfor det blei føkk med blinklyset på jom rattet på golfen jeg hadde:D hehe..

Jeg har orginalt sånt 3 eika audi ratt på 90.. betyr det at jeg kan sette momorattet på det, men det blir føkk??

Er bossen som følger med momorattet som regel legre?? vet du det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har orginalt sånt 3 eika audi ratt på 90.. betyr det at jeg kan sette momorattet på det, men det blir føkk??

Det blir tull ja, siden boltsirkelen er forskjellig.

Er bossen som følger med momorattet som regel legre?? vet du det?

Det vet jeg ikke, tipper de har tilsvarende lengde alle sammen, uansett hvem som har laget dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir tull ja, siden boltsirkelen er forskjellig.

Det vet jeg ikke, tipper de har tilsvarende lengde alle sammen, uansett hvem som har laget dem.

Ja nemli, takk for svar.

Jeg hadde en ekstra lang boss på en sierra jeg hadde en gang, hadde 2 stk. den ene var litt lenger.

Var digg i grunn, kunne råne mere, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.