#1 Skrevet Mai 25, 2006 Pumpe nr 1 skiftet for den durte sånn. tenkte å komme stoppen i forkjøpet. Klarte ikke å få den ut selv, så jeg fikk det gjort. Innen jeg kom hjem durte den også. I går fikk jeg (på nytt) hjelp til å sette inn pumpe nr 3. Nå durer den også !!? Noen som har en anelse ??? Har ikke særlig peiling selv, men strever og prøver, kan det være rusk, kan det være bensinfilteret (jeg regner med filteret er den store kladden h.side foran i motorrummet ?)eller noe annet som er tett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2006 Fortsetter tråden. Pumpene durer alle som en. Har fått tips om dritt i tanken, har sjekka med Møller som også tipper at det er dritt i tanken. De vet ikke, men hvis de måtte tippe så ble det det. Må jeg ned med tanken eller er det en tappeskrue noe sted, er dette en større operasjon ? erfaringer ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2006 Grunnen til at det durer kan jeg nok ikke fortelle så mye om, kanskje er opphenget nedi tanken dårlig slik at pumpen vibrerer. Bensintanken har kun én åpning, og det er oppå der pumpa går nedi. Den er festet på undersiden med noen braketter her og der og taes rett ned og ut. Om du har quattro tror jeg at du har litt av en jobb for å få ut tanken, om du har fwd skal du vel klare å lure den ut med bakhjulene løftet fra bakken. Jeg klarte i alle fall det med min typ44 fwd, og det er mye likt under på 44 og c4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2006 Grunnen til at det durer kan jeg nok ikke fortelle så mye om, kanskje er opphenget nedi tanken dårlig slik at pumpen vibrerer. Bensintanken har kun én åpning, og det er oppå der pumpa går nedi. Den er festet på undersiden med noen braketter her og der og taes rett ned og ut. Om du har quattro tror jeg at du har litt av en jobb for å få ut tanken, om du har fwd skal du vel klare å lure den ut med bakhjulene løftet fra bakken. Jeg klarte i alle fall det med min typ44 fwd, og det er mye likt under på 44 og c4. Ja det er en fwd. Få se hva jeg finner ut av. Trenger jeg noe spesialverktøy til tanken ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2006 Tips kan være å kjøre den nesten tom før du går igang... mest for at den skal være enklere å håndtere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2006 Ja, et meget godt poeng fra Tommy, synes å huske at selv kvart tank er meget tungt når tanken ligger oppå deg. Du trenger ikke noe spesialverktøy, du kommer vel langt med en 10 og en 13-hylse + skralle tenker jeg, samt et skrujern for å løsne gummiovergangen mellom fyllerøret og tanken (husk dette før du begynner å røske tanken nedover). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2006 Ja, et meget godt poeng fra Tommy, synes å huske at selv kvart tank er meget tungt når tanken ligger oppå deg. Du trenger ikke noe spesialverktøy, du kommer vel langt med en 10 og en 13-hylse + skralle tenker jeg, samt et skrujern for å løsne gummiovergangen mellom fyllerøret og tanken (husk dette før du begynner å røske tanken nedover). Ja takker og bukker.... da er det bare tida og veien !! Jeg tenker på pumpa, dersom det er sand eller dritt i tanken... skulle ikke bilen gå dårligere da, den går akkurat like godt ! Det er kun denne durelyden ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2006 Jeg har forsåvidt en svak, men merkbar durelyd fra min pumpe også... Mulig det er noe i det som er skrevet lengre opp at det kan være vibrasjoner eller lignende. Er det ikke bare å la bilen stå på tomgang og sjekke med å ta litt på bensinpumpa og andre deler i området. Regner jo med at det er litt trykk i den pumpa i og med at den skal skvette bensinen 3-4 meter framover (la på litt for svinger og nordlandskvote), og da kan jo vibrasjoner lett oppstå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2006 Ja takker og bukker.... da er det bare tida og veien !! Jeg tenker på pumpa, dersom det er sand eller dritt i tanken... skulle ikke bilen gå dårligere da, den går akkurat like godt ! Det er kun denne durelyden ! Fortsetter litt her. Er det en motstandsenhet som sitter foran i motorrummet ? Innbiller meg at den kladden som sitter ved bensinfilteret og "bensinfordeler"? ved luftfilteret er noe sånt. Noen som kjenner til det ? Kan den - hvis den ikke funker ok- gi for stor belastning(motstand)til bensinpumpa eller noe i den dur ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2006 Bensin pumpen sitter jo oppe i tanken og jeg tror ikke du trenger og demontere tanken. For og komme til bensinpummpen går du inn i bagasjerommet. Under teppe helt innerst er det et svart lokk. Åpn dette og du kommer ned på toppen av tanken der det sitter et nytt lokk som fører ned i bensintanken og man kommer til og få demontert pumpen derfra. Tror at de skal lage litt lyd fra pumpen. Det sitter også en støydemper/ trykk ventil på toppen av pumpen. Kansje denne er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2006 Litt OT, men kan det stemme at det finnes forskjellige typer pumpe til disse bilene? Har fått ett intrykk av at det finnes pumper på både 40 og 60 mm i diameter... stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...