#1 Skrevet Mai 25, 2006 har holdt på å lufta en stund nå men blir aldri bra. Har golf 3 1,4 bremsekraftforsterker/sylinder med abs g60 bremser fra golf 2 foran og vr6 bremser bak Problemet me luftingen er at den blir bra å virker sånn den skal så lenge bilen ikke er startet. Men med en gang bilen startes forsvinner trykket. dvs jeg kan klemme pedalen rett i gulvet. Alt av abs er koblet vekk så ingen stikkene er koblet vekk. Men trodde man kunne få det lit å funke for det. Noen som har at samme problem?? Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2006 vill si luft mere,stod å krangla med en Integra på samme måte i dag,vi fylte først på willwood bremsevæske type racing,fikk pedal når motor ikke var i gang,med en gang en starta bilen fikk en ikke pedal. vi bytta til ann type bremsevæske,og lufta og lufta,tror vi pumpa igjennom 4l før pedalen blei som den skulle!! det samme skjedde med en mercedes en kompis har,vi lurte på om det var den willwood bremsevæska som var kranglete.. men det er nok fortsatt luft i systemet,så er bare å lufte til du blir gal! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2006 få bare prøve å trø videre da.. dere også lufta bare på vanlig måte? åpne å trø manuelt? Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2006 Åpne og trø manuelt?? Visst du mener det slik så er det nok feil.. Du skal pumpe 3-5 ganger på bremsepedalen og så holde den inne. Og så må en annen ta å åpne lufteskruen slik at luften kommer ut. Og når han har hatt den åpen i kanskje 1 sekund så stenger han den igjen og så begynner du samme regla igjen til det ikke kommer noe luft når du løsner på lufteskruen. (Kun væske) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2006 pomper til pedalen er hard før en annen åpner å slipper ut lufta. Ble kansje litt feil formulering. Poenget var bare å få fram om man brukte noe form for bremselufter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2006 hehe ja regna med du hadde gjort det rett.. Men da er det nok som de andre sier og det er bare å pumpe for harde livet hehe. Lykke til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2006 Sett trykk på beholderen om det er vanskelig å lufte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2006 Åpne og trø manuelt?? Visst du mener det slik så er det nok feil.. Du skal pumpe 3-5 ganger på bremsepedalen og så holde den inne. Og så må en annen ta å åpne lufteskruen slik at luften kommer ut. Og når han har hatt den åpen i kanskje 1 sekund så stenger han den igjen og så begynner du samme regla igjen til det ikke kommer noe luft når du løsner på lufteskruen. (Kun væske) Den som åpner lufteskruen må huske å stenge den mens det enda kommer bremsevæske ut, dvs men det fortsatt er trykk i bremsesystemet. Dette for å unngå at det kommer luft inn via lufte-nippelen eller via gjengene om man bruker lufteslange. Bremsepedalen skal da i teorien aldri i bunn mens man lufter, og pedalen skal slippes rolig ut (igjen for å unngå luftbobler, men nå via pumpen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2006 Det går vanligvis greit å lufte med pedalen, bare man er oppmerksom på farene. Den ene er det som er nevnt, at lufteskruene MÅ stenges før det suges inn luft. Den andre er at særlig på litt eldre biler bør man legge en kloss bak bremsepedalen sånn at pedalen ikke trykkes lenger inn enn ved normal bremsing. For gjør man det, kommer stempelet i hovedsylinderen forbi sitt vanlige arbeidsområde. Da kan eventuell rust på sylinderveggene skade pakningene på stempelet. (Symptomet på skadd hovedsylinder er fast, men gradvis synkende pedal. I motsetning til luft i systemet, som gir myk og svampete pedal.) Jeg gikk lei av hele pedalluftinga og kjøpte en sånn bremselufter som vist under. Den fungerer ved at ny bremseveske pumpes over i væskebeholderen under trykk, og man risikerer ikke at væskebeholderen går tom. Alt jeg trenger å gjøre er å fylle tanken, pumpe opp trykk, og så åpne og stenge lufteskruene etter tur. Ikke minst var kona fornøyd, som nå slipper å bli ropt til med kommandostemmen: "Brems! Ikke slipp! Slipp!" Med tre biler å stelle var dette absolutt en forsvarlig investering, syns jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2006 har holdt på å lufta en stund nå men blir aldri bra. Har golf 3 1,4 bremsekraftforsterker/sylinder med abs g60 bremser fra golf 2 foran og vr6 bremser bak Problemet me luftingen er at den blir bra å virker sånn den skal så lenge bilen ikke er startet. Men med en gang bilen startes forsvinner trykket. dvs jeg kan klemme pedalen rett i gulvet. Alt av abs er koblet vekk så ingen stikkene er koblet vekk. Men trodde man kunne få det lit å funke for det. Noen som har at samme problem?? Espen Vet ikke hvordan det er med bilen din, men jeg vet at hvis anlegget har vært helt tomt så bruker vi diagnosen får å kjøre abs ventilene for å lufte der også. mulig det er der det er mer luft igjen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 8, 2007 Vet ikke hvordan det er med bilen din, men jeg vet at hvis anlegget har vært helt tomt så bruker vi diagnosen får å kjøre abs ventilene for å lufte der også. mulig det er der det er mer luft igjen?? Er det mulig å utdype dette litt Jeg har problemer med å få luftet bremsene nå etter å ha byttet nesten alt av bremserør, -slanger og kalippere (bak).. Har ABS på bilen, men er det da spesielle ting man må ta hensyn til når man lufter bremsene? Og må man regne med å kjøre gjennom mange "liter" med bremseveske for å få ut all lufta når det har vært tomt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 20, 2007 Vet ikke hvordan det er med bilen din, men jeg vet at hvis anlegget har vært helt tomt så bruker vi diagnosen får å kjøre abs ventilene for å lufte der også. mulig det er der det er mer luft igjen?? Noen som vet hvordan dette kan gjøres med VAG-COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 23, 2009 det er en spesiell måte man skal gjøre dette på med ABS tilkoblet, ja.. har en howto på dette hjemme..men er på jobb til etter sommeren.. mener det sto noe om at motoren skal igang da og da i løpet av luftingen da jeg skummet igjennom, men hvis du spør om dette har de garantert info om det på den lokale vw sjappa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 15, 2011 Hei! Pris på lyshendel ( m. Kjørecomputer) Pris på hovedsylinder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 16, 2011 Hadde det samme prob. på min cab også, tilslutt så tok jeg sjansen på ny hovedpumpe og da virket det http://www.carparts.no har godepriser men kan være lang leveringstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...