motor stoppet. ingen gnist. hmmm???

Anbefalte innlegg

Byttet toppakningen etter at den tok kvelden. satt alt sammen igjen og skulle prøve og starte bilen. bilen startet fint og gikk fint på tomgang. skulle finjustere tenning. da jeg gasset var det som om det var turtallsperre på 3.500omdr. og bilen fusket og spyttet ut svart røyk. så stoppet den. så startet den igjen og det samme skjedde. så stoppet den og ville ikke starte igjen. har ikke noe gnist på tennplugger eller coil ledning.

spørsmålet er om det er hjernen som har tatt kvelden eller kan det være coilen. hvordan sjekker jeg om det er coil eller hjerne? kommer det gnist av coil ledning hvis hallgiver tar kvelden?

motoren er en 16v turbo med digifant fra g60.

noen som har hatt problemer lignende dette før? noen hint om hva som kan sjekkes for å være helt sikker, evt noen i nærheten av oslo som kan prøve hjernen min og avkrefte om det er den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump: bh : : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver... jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men det er mitt tips.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil det ikke komme gnist av coil ledning selv om hallgiver er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil det ikke komme gnist av coil ledning selv om hallgiver er gåen?

Nei det skal ikke det da. Da får ikke tenningsforsterkeren i hjernen beskjed om at den skal sette i gang tenningen (litt enkelt forklart)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.