Plassering IC vs. kjøling / radiator i Passat 32B

Anbefalte innlegg

Har et problem med at motoren i Passat'en blir varm under kjøring (er satt i en WJ turbo-motor i 32B...), kan dette skyldes plasseringen som er gjort av IC i motorrommet?

Slik jeg ser det så er denne plassert slik at den "stopper" luftstrømmen til radiatoren delvis, men muligens det skal komme nok kjøling uansett om IC / rør er der de er..(se vedlagte bilder...)

Evt. noen som har bilder av alternativt plasserte IC'er i slike ombygginger??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kloke hoder her inne som har noen synspunkter på dette :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også tenkt å montere min intercooler forran radiator, men på grunn av plass må den plassereres nermere radiatoren (boldes fast til radiator med passe lange fester.

Ser du har den "simple" radiatoren med plastdeksel. Denne er ikke like god som de med metall i begge ender. Radiator service har S2/RS2 radiator.

Jeg håper dette er nok på min bil, blir det for varmt vurderer jeg å kjøre turboen uten vannkjøling. Å få plass til en ekstra radiator er ikke helt enkelt.

Din turbo har vel ikke vannkjøling, så der burde det gå bra. En kammerat kjører med lik radiator og cooler montering som deg, går bra der - men det er ikke mye å gå på.

Større olkjekjøler er også et alternativ (Kjørte ikke du uten denne? -da blir det nok varmt)

Ser også at du kjører uten deksel for å samle luft inn til radiatoren.

Kjører du med original syncr eksos? Denne er det for mye motstand i, og det blir varmere på grunn av dette også.

Det hjelper å kjøre med bare en potte, og å oppgrdere til 2.5 eller 3"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill...

Så det du sier er at IC'ens plassering er det i og for seg ikke noe problem, så lenge jeg har en ordentlig radiator og helst har på plass oljekjøler på motoren (som det er orginalt...)??

Og kanskje helst også luftføringene over / under radiatoren som sitter der orginalt...?

Jeg kjører med 3" downpipe til første potte på orginalt anlegg, så det kan vel kanskje bli litt varmt og mye motstand der??

Hmmmm, her må det nok gjøres noe drastisk ja.., og innkjøp må vel til : bh :

Tror et passende navn på dette prosjektet er "Lurven"........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.