#1 Skrevet Mai 25, 2006 Feilmelding: 00597 (035) Forskjellige hjulomdreingsimpulser Noen som har vært borti denne feilmeldingen og vet hva det betyr, mht tanke på ABS feilproblemmatikk?? Det er ikke føler feil, men Denne feilen + lampa i instrument panelet slår seg på etter ca 600-700m kjøring. uavhengi av fart eller om du har bremset. Merker at ABS modulatoren slår seg på ved bremsing (kjenner det i bremsepedalen) Men jeg kom til å tenke på en ting: Jeg har jo forkjellige nav fra forkjellige Audi modeller, kan det har noe med saken å gjøre? Tenker på at det er forskjelle på den ABS kransen som sitter på navet som føleren registrerer de tenna på kransen. Jeg har 93' S2 nav foran og (85'??) Audi 200 nav bak. Er det noen som kjenner til hvor mange tenner det skal være på kransen eller om det hele tatt er forskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2006 Har ikke noe konkret svar til deg.. men 90n min er også sånn! jeg TROR at det er ABS-kransen på ene navet som er skadet jeg.. men tro kan man vel gjøre i kirka! uansett så synes jeg abs er noe tull, så den må gjerne koble seg ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2006 Om føleren er løs-full av møkk eller er skadet kan være en årsak, Feil på rotor kan være en årsak. Hvis føleren er av typen som er bare presset fast prøv å dytte den lenger inn evt. banke forsiktig med gummihammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2006 Jeg er fult klar over det du skriver. Tro meg jeg har prøvd dette. Har dyttet føleren helt intil rotor slik de tar borti for så å få de så vidt klar. Har også ohmet følerene og alle er i orden og har lik verdi. Det var liksom bare det når ABS modulatoren og hjernen satt i S2'n fungerte dette 100%, men etter den lille ombyggingen min og dette blei montert i caben har dette aldri fungert ordentlig. Hverken med cab og S2 ABS hjernen. Og ja, det er samme dele nr på hjernene også. Jeg kjører originale cab sensorer og nekter å tro disse skal ha så veldig forskjellige verdier fra S2 sensorer. Men nå har jeg ikke sjekket dele nr opp mot hverandre (noen som har lyst?) Heller ikke mekanikere jeg har snakket med har noen gang hørt om denne feilen, så de anner heller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...