Hva går av 18 toms felger på Passat stv. 3B/3BG ??

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte bil å da har jeg tenkt på Passat Stv. 2000---> Lurer da på hva slags felger som passer på UTEN å valse. Har lyst på 8,5 og 9,5 x18 felger med 225/40 foran og 255/35 bak. Vil ikke "voldta" familie-bilen med valsing.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker da på innpresset først og fremst. Hvor mye er for mye og hvor mye er for lite ??? Vil som sagt IKKE voldta familie-bilen med valsing,vil iallfall unngå det i det lengste. Men 8,5 felger foran og 9,5 felger bak SKAL jeg ha ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 7,5" med ET42 og 235 bredde foran. Da er det 6mm klaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Går mot valsing dette da Pål.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å bytte bil å da har jeg tenkt på Passat Stv. 2000---> Lurer da på hva slags felger som passer på UTEN å valse. Har lyst på 8,5 og 9,5 x18 felger med 225/40 foran og 255/35 bak. Vil ikke "voldta" familie-bilen med valsing.: rolleyes

Tipper dette er hva som går uten å valse mye med "normal" senking, f.eks opp til 60mm:

Foran: 8,5x18 ET35 med 225/40 18

Bak: 9,5x18 ET45 med 255/35 18

Kan nok bli litt problem med subbing bak med 255, jeg ville vurdert et smalere dekk for å unngå problemer. Men hvis man skal opp på 255, så må ET opp på felgen, men om 45 er nok er jeg usikker på. Men er ikke så mye mer plass innover heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det må noe valsing ja.....

Jeg har 8,5X19 et35 med 235/35-19 foran og 265/30-19 bak på 10X19 et35 og jeg har valset ca 1,5 cm og kunne godt tatt hvertfall en halv cm til uten at det hadde gjort noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper dette er hva som går uten å valse mye med "normal" senking, f.eks opp til 60mm:

Foran: 8,5x18 ET35 med 225/40 18

Bak: 9,5x18 ET45 med 255/35 18

Kan nok bli litt problem med subbing bak med 255, jeg ville vurdert et smalere dekk for å unngå problemer. Men hvis man skal opp på 255, så må ET opp på felgen, men om 45 er nok er jeg usikker på. Men er ikke så mye mer plass innover heller...

Har kjøpt meg et sett med BBS Lemans felger med 8,5x18 ET42 og 9,5x18 ET45 ;) Det skal iallfall på samma pokker nå da hehe.....regner med det skal gå bra. Men måtte bare høre med folk her inne hva felger som står på bilene deres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal iallfall på samma pokker nå da

Dette, kombinert med Passat topic betyr at S4 selges?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette, kombinert med Passat topic betyr at S4 selges?
Das stimmt...S4en bruker LITT for mye bensin på småkjøring. Har vel blitt litt mere "fornuftig" også : rolleyes EDIT: Bilen brukes stort sett bare til og fra jobb og til og fra butikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg et sett med BBS Lemans felger med 8,5x18 ET42 og 9,5x18 ET45 ;) Det skal iallfall på samma pokker nå da hehe.....regner med det skal gå bra. Men måtte bare høre med folk her inne hva felger som står på bilene deres.

Hvis du har kjøpt felger uten dekk, så ville jeg kanskje vurdert 245/35 18 dekk rund baut. Jeg selv ville valgt 225/40 foran og bak og høyst sannsynlig unngått subbing, men regner med bakdekket blir mer strekt enn du liker da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har kjøpt felger uten dekk, så ville jeg kanskje vurdert 245/35 18 dekk rund baut. Jeg selv ville valgt 225/40 foran og bak og høyst sannsynlig unngått subbing, men regner med bakdekket blir mer strekt enn du liker da ;)
Tror jeg går for 225/40 foran og 255/35 bak.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Das stimmt...S4en bruker LITT for mye bensin på småkjøring. Har vel blitt litt mere "fornuftig" også : rolleyes EDIT: Bilen brukes stort sett bare til og fra jobb og til og fra butikken.

Hehe.. velkommen i klubben.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. velkommen i klubben.......
Ja folk kan si hva de vil men vil heller selge S4en enn at den bare blir brukt til å fra jobb og en og annen tur til og fra butikken : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 dekk på 8,5" felg er ikke plugandplay forran ;) Og jeg ville heller ikke hatt 225/40 dekk på 9,5" felg da det blir superstrekt og supertrekt med såpass høy profil som det blir med 225/40 er ikke så pent, måtte isåfall ned i 225/35 mener jeg dersom en skal ha 225 dekk på 9,5" felg.

Tror jeg går for 225/40 foran og 255/35 bak.....

Tror jeg hadde gjort det samme, alternativt kan du vurdere å gå ned til 215/40 og 245/35 for å øke sjansene for at det går rett på uten valsing. (dersom du ikke kjøper 4motion kan du jo også vurdere 225/40 og 245/35)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 dekk på 8,5" felg er ikke plugandplay forran ;) Og jeg ville heller ikke hatt 225/40 dekk på 9,5" felg da det blir superstrekt og supertrekt med såpass høy profil som det blir med 225/40 er ikke så pent, måtte isåfall ned i 225/35 mener jeg dersom en skal ha 225 dekk på 9,5" felg.

Tror jeg hadde gjort det samme, alternativt kan du vurdere å gå ned til 215/40 og 245/35 for å øke sjansene for at det går rett på uten valsing. (dersom du ikke kjøper 4motion kan du jo også vurdere 225/40 og 245/35)

225/40 og 255/35 passer jo best mht felgbreddene og at bakfelgen er 1 tomme bredere, samt at dekkene også er like store, men jeg tror det vil subbe litt bak, derfor hadde jeg valgt smalere dekk der.

Uenig i at dekkstrekket er mer problematisk med høyere profil. Jo høyere profil og samme dekkbredde, jo mindrettere blir dekksiden, dvs 225/40 er mindre strekt på 9,5x18 enn 225/35. At det ser rart ut er jeg også uenig i, hadde 9,5x18 på 225/40 foran og bak på Passat 3B i år 2000-2002 og det så helt ok ut etter min mening. Ser vel egentlig mer rart ut med superstrekt dekk som i tillegg er superlavt og er glad for at bakskjermen dekket bakhjulet mitt da jeg hadde 9,5x20 med 225/30 20, for hjulet løst så rimelig spes ut.

Men alt går, kanskje ikke 255 subber i det hele tatt, lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40 og 255/35 passer jo best mht felgbreddene og at bakfelgen er 1 tomme bredere, samt at dekkene også er like store, men jeg tror det vil subbe litt bak, derfor hadde jeg valgt smalere dekk der.

Forskjellen mellom 225 og 255 er ganske lik som 215 og 245 iflg mine utregninger, dvs 3 cm :rolleye: og jeg ville dermed kanskje vurdert 215/245 kombinasjonen istedet for 225/255 for å gå klar av bakskjermen.

Uenig i at dekkstrekket er mer problematisk med høyere profil. Jo høyere profil og samme dekkbredde, jo mindrettere blir dekksiden, dvs 225/40 er mindre strekt på 9,5x18 enn 225/35. At det ser rart ut er jeg også uenig i, hadde 9,5x18 på 225/40 foran og bak på Passat 3B i år 2000-2002 og det så helt ok ut etter min mening. Ser vel egentlig mer rart ut med superstrekt dekk som i tillegg er superlavt og er glad for at bakskjermen dekket bakhjulet mitt da jeg hadde 9,5x20 med 225/30 20, for hjulet løst så rimelig spes ut.

Har ikke sagt at det er mer problematisk med dekkstrekk og høy profil, det jeg skrev er at det ikke er så pent, skal det være mye strekk bør det også være relativt lite gummi mener da jeg. Er enig at det var for drøyt bak hos deg og det derfor kanskje hadde vært penere med litt breiere dekk. Og skal en følge det du skrev i en annen tråd er det like godt med plass til 255/25 på 9,5x20 som 255/35 på 9,5x18 så da ville kanskje det vært ett bedre valg :) (men da måtte en kanskje valgt annet innpress?)

På andre siden har vell Pål alelrede handlet felger og bestemt seg for dekkdim så hvorfor vi egentlig diskturerer er jo egentlig ett godt spørsmål :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er allerede kjøpt de.........så det er vel ikke noe hemmelighet at det blir BBS Lemans i 8,5x18 ET42 foran og 9,5x18 ET45 bak. ;) Så får det heller bli litt valsing......tror det skal gå greit med såpass høyt innpress på felgene. Blir vel heller til at jeg må space de litt ut,heller det enn at det blir altfor lite innpress. Det er verre å gjøre noe med : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen mellom 225 og 255 er ganske lik som 215 og 245 iflg mine utregninger, dvs 3 cm :rolleye: og jeg ville dermed kanskje vurdert 215/245 kombinasjonen istedet for 225/255 for å gå klar av bakskjermen.

Har ikke sagt at det er mer problematisk med dekkstrekk og høy profil, det jeg skrev er at det ikke er så pent, skal det være mye strekk bør det også være relativt lite gummi mener da jeg. Er enig at det var for drøyt bak hos deg og det derfor kanskje hadde vært penere med litt breiere dekk. Og skal en følge det du skrev i en annen tråd er det like godt med plass til 255/25 på 9,5x20 som 255/35 på 9,5x18 så da ville kanskje det vært ett bedre valg :) (men da måtte en kanskje valgt annet innpress?)

På andre siden har vell Pål alelrede handlet felger og bestemt seg for dekkdim så hvorfor vi egentlig diskturerer er jo egentlig ett godt spørsmål :P

Enig i det meste du sier om 215 og 245, men 215/40 er jo litt smått på Passat, men absolutt en mulighet.

Han har handlet felger ja, men har han dekk? Det er jo det vi diskuterer... ;)

Ja det er like god plass til 255/25 20 som 255/35 18, men dessverre finnes ikke dette 20 toms dekket ennå. Men Hankook sier de har 265/25...

Konklusjon etter mye fram og tilbake:

Gå for 225/40 og 255/35 18 og brett opp skjermflensen litt, så går dette sikert ganske fint!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjon etter mye fram og tilbake:

Gå for 225/40 og 255/35 18 og brett opp skjermflensen litt, så går dette sikert ganske fint!

Ja,blir nok til det......vi brukte to sider på å komme frem til det. Ikke verst hehe,da gjenstår det å bestille komplett Combat-kit : rolleyes: smil : NOT!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.