Bytte foringer bærearm foran på mk3.

Anbefalte innlegg

Var nettopp inne til eu med stasjonsvogna (Golf 3), og så viser det seg at jeg må til å bytte 4 stk foringer. 2 fremme og 2 bak.

Da jeg ikke er så giret på å bruke tusenvis av $$ på bilen akkurat nå (har andre ting å bruke penger på nå), så lurer jeg på hvordan dette er å bytte selv?

Har et lokalt verksted her, og han som jobber der ville ikke gjøre jobben, fordi han hadde ikke rett utstyr sa han. I. flg han karen var det ikke bare-bare å bytte disse.

Det er snakk om foringen i bakkant på bærearm fremme.

Bak gidder jeg ikke prøve på selv. Overlater den jobben til et annet verksted, selv om det er dyrt.

Er lite jeg har vært borti dette selv. Har byttet på en opel, da tok jeg en rør-bit (ca 2") og kappet ut en smal V på langs, slik at jeg fikk en trakt på en måte. Smurte foringen godt inn med sånn dekk-monterings fett. Puttet foringen inni rørbiten og klemte denne sammen med 2 stk slangeklemmer. Da var det "bare" å presse foringen på plass. :) Tenkte at dette går kansje på Golfen også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du setter i teflon foringer er dette faktisk en jobb du fikser selv om du har tilgang til luft maisel og en bra kompresor og en gass brenner fra biltema.

de bakre fremme fikser du og skifte selv der trenger du bare en god hammer og litt list.(dette gjelder orginale og nye)

hvis du begynner med dette selv elllr vurderer det så ring meg på 45678499 så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg på tlf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg lært av Salvesen sjøl:)

De bakesrste framme er ikke så gale å bytte. Værre de framme framme.

De bak kan jo være litt knotete å få løs. Men alt går. Slik bajonettsag på luft er konge å bruke. Om du har en 96 mod. har du vel også ABS. Da sparer du deg vist for mye arbeid sies det.

Om du skal beholde bilen ville jeg brukt litt penger i polyforinger.

Kjører selv mk3 med poly og det er en drøm å kjøre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.