#1 Skrevet Mai 26, 2006 Hva skal jeg legge hjulvinkla mine på ? Bak er det jo fast, så der blir det som det er.. Men foran skal den ha: Spissing (totalt) -0grader og 18minutter Og Camber skal være 0grader og 20minutt +- 30 minutt Jeg la camber på nesten ca 2 grader negativ og spissinga på det den skulle være, men bilen stikker skikkelig til siden ved pådrag... Hva skal jeg legge målene på? Bør jeg legge spissinga helt på 0? Bilen var ikke sånn å kjøre før, men nå veit ikke jeg hva måla lå på før heller siden jeg aldri har justert den tidligere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2006 Det er camber vinkelen som gjør at bilen din stikker til en av sidene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2006 Det er camber vinkelen som gjør at bilen din stikker til en av sidene. ok, men det jeg spør om er hva den bør være... Litt kjedelig å justere forstilling 4-5 ganger for å finne det ut hvis noen andre her veit hvor mye jeg bør ha.. Vil jo ha så mye som mulig egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2006 Med roccoen på rudskogen i fjor hadde jeg 2 grader negativ foran og 0 i spissing, den blir litt nervøs ved pådrag rett frem, er jo tross alt nesten bare halve sporet som rører asfalten... Bak kan du fore opp med shims, bruke tynne skiver mellom spindelen på de to nederste boltene. Ellers få frest av spindlene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2006 Oki Johnny... Hva tror du jeg bør legge camber på her a? -1grad og 20/30/40minutt ellerno? Og spissing helt på null? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2006 Oki Johnny...Hva tror du jeg bør legge camber på her a? -1grad og 20/30/40minutt ellerno? Og spissing helt på null? Jeg blir å kjøre med fabrikkens spesifikasjoner ialle fall på Våler, så får man se hva man gjør etterhvert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2006 1grad spissing, 1,5grad camber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2006 1grad spissing, 1,5grad camber 1grad i spissing? Nå har ikke jeg drivi så mye med banebiler, men jeg syns det hørtes litt mye ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2006 Oki Johnny...Hva tror du jeg bør legge camber på her a? -1grad og 20/30/40minutt ellerno? Og spissing helt på null? Mulig jeg har missforstått, men hva mener du med 20/30/40 minutt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2006 Mulig jeg har missforstått, men hva mener du med 20/30/40 minutt? 1grad = 60minutter (dvs ennå finere inndeling) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2006 Kjørte inntil i fjor med 1,5 grader negativ camber og nøytral spissing. Prøvde med 1,2 grader negativ camber i fjor (samme spissing) og det funka (etter min oppfatning) like bra, men uten slitasje på innsiden av dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2006 vet om dansker som kjører med opp mot 4 grader i statisk camber på sin golf 1, dette er fremme, og bak opp mot 3 grader. om en modifiserer bakakslingen med litt camber vil man oppleve mindre overstyring. ved positiv spissing vil man oppleve at bilen styrer mindre bra inn i svingen, mens ved negativ spissing vil bilen kunne svinge bedre inn i svingene. Hvor mye camber en bør ha, gjennspeiler seg i resten av understellet som står på bilen, hvor mye den krenger osv... Men etterstrev gjerne så mye caber som mulig om en ikke har allverden med fancy camberjustering plater+++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...