Startproblem Polo 95-96 mod

Anbefalte innlegg

Hepp hepp .. min søster har en Polo 1,3i 95-96 modell som er litt vanskelig å starte til tider.

 

Av og til når hun skal starte så stopper bilen etter knapt 1 sekund.

Hun kan prøve å starte bilen igjen opptil 20-30 ganger med samme resultat før den plutselig starter og alt fungerer fint...

 

Har merket noe fusking under kjøring , men bare av og til.

 

Noen gode ideer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre med dårlig kontakt? Pleier vel å ha slike symptomer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en hall giver som begynner å jukse/dårlig kontakt.

 

Kan også være bakstykket/den elektriske kontakta på tenningslåsen som er slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp hepp .. min søster har en Polo 1,3i 95-96 modell som er litt vanskelig å starte til tider.

 

Av og til når hun skal starte så stopper bilen etter knapt 1 sekund.

Hun kan prøve å starte bilen igjen opptil 20-30 ganger med samme resultat før den plutselig starter og alt fungerer fint...

 

Har merket noe fusking under kjøring , men bare av og til.

 

Noen gode ideer ?

 

Bumper denne litt...... :)

 

Har ikke gjort noe med dette startproblemet men har til tider vært problematiskt i fuktig vær.

Har nettopp montert et nytt anlegg i bilen hennes og etterpå starta ikke bilen grr....

Alle lys og sånne ting slår seg på og motoren kjinner men det er akkuratt som den ikke får gnist på plugga.

 

Skjønner ikke no nå.

Men har funnet ut dette :

 

Ingen sikringer er gått.

Tok ut igjen anlegget og sjekka kabler baki der men der var jo helle lite og ingen kabler der som hadde noe med tenninga og gjøre.

Hvis jeg vrir om nøkkelen så slår jo anlegget seg på som det skal gjøre men hvis jeg er så vidt borti tennings nøkkelen så slår det seg av og på igjen , av ogtil ikke på igjen før jeg røsker\dunker litt i nøkkelen.

 

Kan Tenningslåsen \ switsen elle ka det nå heter være ødelagt?

 

Tok av bakstykket på låsen (kontakten) den så fin ut.

Går det an å tyvkoble den på noen måte for å teste om den da starter?

(hvilke ledninger skal kortsluttes osv)

 

Er det noen i Haugesund som har en slik lås liggende som jeg kan teste med . ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å plugge i tenningsbakstykket i kontakta da du har det demontert. Bruk så en skrutrekker for å vri det rundt. Er som regel sporet tappen fra tenningslåssylinderen skal ned i som er slitt, slik at nøkkelen ikke beveger/dreier bakstykket nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki testa i morgen...

 

er det dyrt å bytte tenningslås?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tak i brukt tenningslås hos en bilopphøgger og da starta an med en gang.

Men startsperra funker ikke med den nye.

Men hvis jeg fester startsperra på den gamle og setter nøkkelen i og kobler den nye tenningslåsen til strømmen så starter den.

Er det noen måte å kutte ut startsperra på ?

Eller må jeg ha den gamle låsen med nøkkel i liggende under dashen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at de nøklene som følger med tenningslåsen du har satt inn ikke hører til bilen det nå sitter i. Dermed kjenner ikke bilens styreenhet igjen signalet fra nøkkelen og strtsperra slår inn. Dette kan tilpasses på verksted med diagnoseapparat, eller av noen som kan det ( ikke meg ) med vag-com, slik at de "nye" nøklene vil passe.

 

Har du prøvd å bare flytte over bakstykket/den elektriske kontakta istedenfor hele låsen? Hvis det skulle vise seg å være nok til at bilen starter slipper du å kode/tilpasse de "nye" nøklene fordi du benytter samme låsen som før og dermed de samme nøklene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.