#1 Skrevet Mai 27, 2006 Bilen er en 2001 Polo.. 1.4 Den er litt merkeli.. Det er ikke no problem å få start hvis bilen har stått over natta eller noe, men hvis du f.eks har vært inn på butikken en tur å skal starte bilen starter den ikke.. Må file lenge før den starter. Noen som vet hva som kan være galt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2006 Bilen er en 2001 Polo.. 1.4 Den er litt merkeli.. Det er ikke no problem å få start hvis bilen har stått over natta eller noe, men hvis du f.eks har vært inn på butikken en tur å skal starte bilen starter den ikke.. Må file lenge før den starter. Noen som vet hva som kan være galt ? litt lettere å komme med noen tanker hvis du gir itt mer opplysninger. for det første er det bensin eller diesel ? hvor langt har den gått? Går den helt normalt når den først starter, eller har du noe andre symtomer på den. har du kjørt diagnose på den?? lenge siden plugger å slikt er bytta? se over alle vakum rør, gamle bilen min var lignende da var en salnge til innsuget sprekt, ville ikke starte når den var varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2006 litt lettere å komme med noen tanker hvis du gir itt mer opplysninger. for det første er det bensin eller diesel ? hvor langt har den gått? Går den helt normalt når den først starter, eller har du noe andre symtomer på den. har du kjørt diagnose på den?? lenge siden plugger å slikt er bytta? se over alle vakum rør, gamle bilen min var lignende da var en salnge til innsuget sprekt, ville ikke starte når den var varm. Hadde det litt travelt da jeg skrev Det er bensin. Den har gått ca 80-100 000 Den går normalt da ja.. Tror jeg, muttern sin bil Hun sier det lukter veldig bensin da den først starter. Det er ikke kjørt diagnose på den enda.. Skal gjøres når hun kommer seg hjem fra det kalde nord. Er vel ikke altfor lenge siden den var på service så skulle tro plugger å slikt er bytta i løpet av det siste året. Tror ikke bilen rekker å bli varm engang fordi hun kjører kanskje 500 meter på butikken.. Latkjærring.. Hun kjører så korte turer med bilen at om vinteren er hun plaget med og gå tom for strøm.. Bruker altfor mye strøm i forhold til bilen lader på de korte turene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2006 Det kan sikkert være mange ting som gir disse symptomene du beskriver, her er én mulig kandidat: Jeg kjenner ikke motoren din, men er det Hall-giver eller svinghjulssensor på den? Typisk for slike halvledere er at når de svikter, svikter de gradvis. De virker fint når de er kalde, men når de varmes opp fra motorvarmen svikter de nå og da. Kan opptre som fusking etter omlag tjue minutters kjøring, eller som startproblemer når motoren er varm. Bare en tanke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2006 Med mye små kjøring kan dte samle seg kondens inne i fordeler lokket. Som igjenn gjør at rotor og kontakter inne i fordeler lokket blir irret. Si til din mor at hun må kjøre motoren varm når hun er ute og kjører så slipper hun mye trøbel og utgifter i fremtiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2006 Med mye små kjøring kan dte samle seg kondens inne i fordeler lokket.Som igjenn gjør at rotor og kontakter inne i fordeler lokket blir irret. Si til din mor at hun må kjøre motoren varm når hun er ute og kjører så slipper hun mye trøbel og utgifter i fremtiden. Har prøvd å sagt at hun kan gå til jobb(200m) og gå til butikken(500m) Men hun gidder ikke.. Så da får hun bare kjøre å ta kostnadene.. Ikke min lommebok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...