Anbefalte innlegg

Poster dette for en:

Heisann!

Har et lite irritasjonsmoment med min Audi A4 1.6 2001 (8E).

Det har seg slik at jeg har hatt litt problemer med girkassen som oppleves som "usmørt", dvs når jeg girer kan den tendere til å "skrape" litt mellom girene, spesielt fra 1 til 2 og spesielt på kalde dager. Audi Senteret i Stavanger har forsåvidt vært hjelpsomme der de har gjort følgende jobber på girkassen:

* Skiftet girkasse olje.

* Tilsatt et slags smøremiddel i oljen.

* Skiftet synkroniseringsringene, etter at de fant spor av kobberspon i girkassen.

* "Oppjustert" girkassen på nytt

(Alt på reklamasjon)

Nå sier Audi Senteret at det ikke er mer å gjøre, og at bilen som er 5 år ikke kan bli noe bedre. Dette til tross for at giringen ikke føles forbedret i det hele tatt.

Så spørsmålet er om dere har opplevd lignende før med girkassen? Og om jeg evt. bare skal slå meg til ro med den siste beskjeden jeg fikk fra verkstedet, og ikke være redd for at dette er et problem som kan forværre seg. Bilen blir 5 år på Tirsdag, så det hadde vært greit å evt. fått nye reperasjoner på reklamasjonen.

MVH

Dag Vidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe?

Det var en ting til..

Noen som har erfaring fra termostatskifte til denne bilen? Mekonomen har til 169,- mens orginal skulle koste 1030,-.. Er det verdt den prisforskjellen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.