hjeeeeeelp, har mistet gira haster!!!

Anbefalte innlegg

Hallo folkens...jeg har plutselig bare 1 gir og revers på bilen min, en 1993 audi 100 2,6E automat.

 

Jeg var ute på besøk, alt virket som vanlig:) men når jeg skulle hjem, satt bilen i revers, merket at bilen "røkket" litt, litt sånn når man har litt turtall på bilen og setter den i gir:confused:

Satt den så i drive, og den giret ikke i det hele tatt: bh : kun førstegir: bråk :

 

Hva har skjedd:confused:

 

Skal snart på bilferie til Danmark, så jeg er veldig takknemlig for svar på hva jeg kan gjøre:tilber:

 

Er det elektronisk kasse på denne bilen?? kan man ev lese av feil på den??

 

Skal ned til audi halden i morgen tidlig kl 0700 for og høre med de, men det ser ut som at jeg må kjøre på 1 gir til jobben i morgen gitt 10 mil: bråk : : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe???

 

Har man mulighet og peile oljen på denne kassa??

 

Har prøvd og søke litt her på forumet, men finner ingen svar:tilber:

:tilber: :tilber: :tilber: :tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Hører ut som om kassa har gått i nødprogram. Bør kunne løses ved en nullstilling av kassa gjennom diagnoseprogram.

 

Lenge siden du har byttet olje og filter på kassa? I såfall bør du få gjort det i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme type kasse som det er på S4 så er det ikke peilepinne. Mener at røret ned til kassen er på høyre side av motor litt ned i når du står i front av bilen. Sjekk der. På S4 er det kun en propp, men ingen peilestav. Du kan sjekke dette ved å lage deg en lang ståltråd/pinne som du stikker ned i dette røret. Bare slik at du får sjekket om det er olje på kassa. Motoren må ikke være i gang.

 

Om det er lite så er det det samme røret du må fylle på gjennom. Trakt er å anbefale.... Sjekk boka til bilen for type olje. Mest sannsynlig vanlig rød AFT olje.

 

Håper det er en enkel sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Hører ut som om kassa har gått i nødprogram. Bør kunne løses ved en nullstilling av kassa gjennom diagnoseprogram.

 

Lenge siden du har byttet olje og filter på kassa? I såfall bør du få gjort det i samme slengen.

 

Endelig:) :P ja jeg tror nok det er en stund siden det er byttet, jeg har hatt bilen ca 1 år, 50.000 km, og ikke byttet,og vet ikke om forrige eier byttet heller:rolleye: så etter det jeg har lest meg til her på forumet, så er nok det nok på tide ja, er min første automat, så jeg tenker jo ikke på og bytte på den kassa jeg vettu, litt grønn når det gjelder biler da:rolleye:

Så hvis den er koblet over på et nødprog så kan vel et audi verksted fikse dette:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme type kasse som det er på S4 så er det ikke peilepinne. Mener at røret ned til kassen er på høyre side av motor litt ned i når du står i front av bilen. Sjekk der. På S4 er det kun en propp, men ingen peilestav. Du kan sjekke dette ved å lage deg en lang ståltråd/pinne som du stikker ned i dette røret. Bare slik at du får sjekket om det er olje på kassa. Motoren må ikke være i gang.

 

Om det er lite så er det det samme røret du må fylle på gjennom. Trakt er å anbefale.... Sjekk boka til bilen for type olje. Mest sannsynlig vanlig rød AFT olje.

 

Håper det er en enkel sak.

 

Hei..

Var ute og tittet oppi motorrommet, fant en rød propp på høyre side som var på et rør som gikk nedi der:) var ingen peile pinne på denne, men det er sikkert den du mener, fant ikke noe annet som kunne ligne ihvertfall, den var festet med en sånn splint sak som måtte trykkes inn for og få ut:) skjønner du hvor grønn jeg er eller: vinke : : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har disse peilepinnene på jobb, bare gå innom et vag verksted så har de det..:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har disse peilepinnene på jobb, bare gå innom et vag verksted så har de det..:):)

 

Takker:) skal innom audi halden nå på morran, så da får jeg bare håpe at det ikke er noe ille gæli med den:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært innom Audi i Halden, de kjørte en feilsøking på kjærra: haha :

 

Fikk da diagnosen "Multifunktionskontakt F-125, Urealistisk Signal: eek :

 

Så da måtte jeg bytte denne som kostet da den nette sum av 7500 kr: bh :

Dette var da også ink oljeskift på kassa...

 

Sytes dette var litt dyrt jeg da...noen som har noen forslag??

 

¤#"##&¤%4 kjedelig og kjøre på 1 gir fra halden til Mysen om dagen: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt søking her på forumet har jeg kommet frem til et firma ved navn RATS i Østfold som skal ta jobben ved skifting av denne kontakten:)

Så nå har jeg leid meg en bil ut uken (polo) : smil : så får jeg håpe at ting ordner seg: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Disse gutta kan girkasser. Det skal være sikkert å visst.

 

Hva sa de om ditt problem? Pris?

 

Skjønner at ting kan skje med elektronikk i en bil, men at denne måtte byttes. Normalt så er det skitt og smuss som gjør at disse evt får dårlig kontakt. Olje-og filterbytte kan som sagt løse en hel haug med uforklarlige automatkasse "problem". Man får kanskje ikke nullstilt denne føleren via VAG COM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Disse gutta kan girkasser. Det skal være sikkert å visst.

 

Hva sa de om ditt problem? Pris?

 

Skjønner at ting kan skje med elektronikk i en bil, men at denne måtte byttes. Normalt så er det skitt og smuss som gjør at disse evt får dårlig kontakt. Olje-og filterbytte kan som sagt løse en hel haug med uforklarlige automatkasse "problem". Man får kanskje ikke nullstilt denne føleren via VAG COM?

 

Ja det er vel du som hadde nevnt de i en sammenheng her på forumet hvis jeg ikke tar helt feil: smil :

 

Han sa ingen pris, men skulle klare det til halvparten av det audi halden skulle ha ihvertfall..han syntes de var litt råe på pris ja: smil :

 

Det jeg synes er rart er at de ikke sjekket nivået på olja på kassa engang, kun feilsøkte, og ferdig med det, jeg spurt om det ikke gikk an og nullstille kassa, men det gikk visst ikke så lenge denne var gåån??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Disse gutta kan girkasser. Det skal være sikkert å visst.

 

Hva sa de om ditt problem? Pris?

 

Skjønner at ting kan skje med elektronikk i en bil, men at denne måtte byttes. Normalt så er det skitt og smuss som gjør at disse evt får dårlig kontakt. Olje-og filterbytte kan som sagt løse en hel haug med uforklarlige automatkasse "problem". Man får kanskje ikke nullstilt denne føleren via VAG COM?

 

 

Da har de byttet olje og filter på kassa, samt den bryteren som var gåån, prisen ble den nette sum av 3500, bare 4000 billigere enn audi halden: smil :

kjempe fornøyd med bilen jeg fikk igjen, RATS anbefales på det varmeste: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

God nyhet det der da!!! Ble ikke så ille med 3,5 lapper.

 

Da er vel kassa så god som ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

God nyhet det der da!!! Ble ikke så ille med 3,5 lapper.

 

Da er vel kassa så god som ny.

 

 

Nei det var ikke ille i det hele tatt: smil :

 

Ja den ble så god som ny, smoooooth å kjøre: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.