#1 Skrevet Mai 28, 2006 Hei! Har en '95 S6 som stadig vekk har nær døden opplevelse. Det forløper seg ved at jeg kjører vanlig og clutcher & bremser litt, så stuper turtallet ned til et par hundre omdreininger før den får litt pustehjelp og stabiliserer seg på rundt 1000rpm. Her ligger den og jager litt før den ligger passe stabilt på rundt 8-900rpm. Ingen forskjell om motor er varm eller kald. Finner ingen feilkoder på noen dippedutter, og har sjekket tomgangsstabilisatoren, både på virkemåte, og at den er ren & pen innvendig. Motoren forøvrig fungerer bra selv om den har gått 216000.... Noen ideer ? R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2006 kjører du med åpen dump?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2006 Hei! Har en '95 S6 som stadig vekk har nær døden opplevelse. Det forløper seg ved at jeg kjører vanlig og clutcher & bremser litt, så stuper turtallet ned til et par hundre omdreininger før den får litt pustehjelp og stabiliserer seg på rundt 1000rpm. Her ligger den og jager litt før den ligger passe stabilt på rundt 8-900rpm. Ingen forskjell om motor er varm eller kald. Finner ingen feilkoder på noen dippedutter, og har sjekket tomgangsstabilisatoren, både på virkemåte, og at den er ren & pen innvendig. Motoren forøvrig fungerer bra selv om den har gått 216000.... Noen ideer ? R Har samme tendenser selv på på A4'en. Ikke like ille kanskje, men har blitt tipset om taktventil/kullfilter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2006 På AAN er 'ofte' dette tegn på lekk BPV(bypassventil) eller lekkasje i systemet. Opplever innimellom selv at den 'dør' inn mot kryss, og da er det sannsynlig at BPV'en har hengt seg litt opp. Bare mine €0.02.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2006 Har en Forge Motorsport resirk ventil. Kan jo være at denne lekker litt. Skal prøve med en orginal plast og se om det hjelper... R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2006 Lekkasje i systemet...?? Mener du lekkasje ifra turboen og inn til insuget et sted. bypassventil = resirkventil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2006 Korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2006 eller at lamda sonden er død... hadde det samme på coupe'n min... jaget på turtall ved tomgang osv osv.. byttet først luftmassemåleren, hjalp litt.. også byttet jeg lamda sonden, problemet løst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2006 Min S6 var også slik, kunne til og med stoppe midt i en sving feks når jeg slapp gassen(!) mens andre ganger stoppet den nesten og gikk og jaget opp og ned til den stabiliserte seg. Jeg byttet lambda på den og den ble som ny etterpå. Jeg mener at jeg hadde feilkode på lambda'en da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 23, 2006 Tviler på at det er den, siden jeg byttet den for et knapt år siden. Har heller ikke fått noen feilkoder (har VAG-COM kabel). Har merket at det er mer problemer når det er fuktig ute, så kanskje en temp sensor som fjusker ? R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 23, 2006 min 95 mod har vært slik siden jeg kjøpte den for 3 år siden. får heller ingen feilkoder.. jeg tippa på at i mitt tilfelle var tomgangsregulatoren.. men den har jeg ikke orka bytte da den kosta 2600 hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2006 min 95 mod har vært slik siden jeg kjøpte den for 3 år siden. får heller ingen feilkoder.. jeg tippa på at i mitt tilfelle var tomgangsregulatoren.. men den har jeg ikke orka bytte da den kosta 2600 hos møller. Prøvd å gjort den ren? muli du får litt lenger levetid på den da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 25, 2006 Prøvd å gjort den ren? muli du får litt lenger levetid på den da... levetid på motoren.. tja.. kjører nesten ikke med bilen så den lever lenge nok for meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2006 Gjort tomgangs regulatoren ren.. Så stabiliserer tomgangen seg. Så slipper du å kjøpe ny til 2600,- kr. Bruk bare brake cleaner og full den opp. Hold for begge hulla i den og rist. så kan du tømme ut den kaffe lignende væsken som da har dannet seg inni regulatoren din mest sannsynlig. Repeter om nødvendig til det skinner blankt inni der. Hjalp på min bil som jaga pluss minus 200 rpm på tomgang. Nå ligger den stabilt på 825 rpm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 25, 2006 Gjort tomgangs regulatoren ren.. Så stabiliserer tomgangen seg. Så slipper du å kjøpe ny til 2600,- kr. Bruk bare brake cleaner og full den opp. Hold for begge hulla i den og rist. så kan du tømme ut den kaffe lignende væsken som da har dannet seg inni regulatoren din mest sannsynlig. Repeter om nødvendig til det skinner blankt inni der. Hjalp på min bil som jaga pluss minus 200 rpm på tomgang. Nå ligger den stabilt på 825 rpm. da må man prøve på det ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2006 Hadde samme problemet på min etter rens av luftfilter. Klarte seg såvidt på tomgang hvis man "slapp" den rolig ned i turtall, men døde i kryss etc og med klimaen på. Viste seg da at kontakten til LMM ikke var satt godt nok i igjen. Prøv å dra ut denne å se om det er noe forskjell.... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 3, 2006 Låner denne tråden litt, da jeg har fått samme problem etter bytta av chip. Går veldig dårlig på kald motor, etter 10-20 sek med forsiktig rusing går den mye finere, men alt for lavt på tomgang, og etter litt kjøring kan den godt dø inn mot kryss ved clutching. Kan det være at de nye 350HK chippene er laget for å ha RS2-LMM verdier, slik at motoren får for mye/lite bensin? Med 264HK chippen gikk bilen helt utmerket på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 3, 2006 Du kan også sjekke temp sensoren som sitter med 2 stk unbraco skruer på innsuget. Hvertfall på 3B motoren, er nok en temp sensor på AAN også men veit ikkje hvor. På min var ledningene til denne morkna av så det var ikke kontakt... Nye loddinger hjalp bra på der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 4, 2006 Byttet tilbake til gamle ECU'n med 250kpa map og MTM 264HK chipper, og da ligger tomgangen fint igjen... EDIT: Byttet til 300kpa map og MTM 303 HK chipper, også da ligger tomgangen fint, da er det 350HK chippene som gjør det, kan det være at de vil ha RS2 LMM-verdier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...