Nedtur etter polering, lakk skade hos bilpleie firma

Anbefalte innlegg

Etter polering og lakk forsegling på fredag var bilen blank, glatt og fin, men ved nærmere ettersyn hva er det jeg ser, på taket har di "polert" helt ned til metallet. Hvordan skal jeg angripe dette problemet, hva mener dere.

 

Jeg får fortsatt ikke til og linke bilder via url, så her er link til bildene.

 

http://eurofoto.no/show_album.php?aid=1122404

 

Var ikke særlig blid når jeg oppdaget dette. Skal gå over bilen med lupe så snart som mulig. Jeg kan bare si med en gang at jeg sier meg ikke førnøyd med del lakkering av tak iallefall

 

Ps. kan noen legge inn bildene setter jeg pris på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ligner ikke akkurat på merker etter polering så vidt jeg kan bedømme. Hvis det er brukt poleringsmaskin så ville det vært brennemerker i lakken lenge før du hadde gått gjennom til metallet.

 

Jeg ville vært litt forsiktig med å legge skylden på polering hos et firma før andre sakkyndige har utttalt seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg ut at som det har vært en steinsprut, eller rustflekk underlakken før polering, så når di har godt over med poleringsmaskinen så har di slipt til kantene mellom lagene på lakken. E ikke sakyndig, men det ser vertfall sånn ut fra mine øyne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig syns jeg det der så mer ut som en steinsprut eller noe tilsvarende.

Det er kanskje mulig at det har vært en gammel skade der som ble betydelig verre etter poleringen..?

Kan ikke helt se hvordan de skulle fått til noe sånt med en poleringsmaskin. Ville det ikke sett mer ut som om lakken var slipt av da?

 

Edit: Der skrev jeg litt for sakte gitt... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er gammel skade eller rust under, hvorfor er der da dypt søkk i lakk, grunning etc, og blankt metall under. Og steinsprut teorien må dere lenger inn i by`n med, har sett såpass mange skader i lakk gjort med roterende verktøy, og dette var ikke noe unntak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er gammel skade eller rust under, hvorfor er der da dypt søkk i lakk. grunning etc, og blankt metall under. Og steinsprut teorien må dere lenger inn i by`n med.

 

Fordi hvis det er en gammel skade så er det luft og/eller fukt under lakken. Når lakken utsettes for belastning fra f.eks. en poleringsmaskin så detter lakken av i flak.

 

Merke etter poleringsmaskin er det i hvert fall ikke, den har så stor diameter at merkene ville sett helt annerledes ut.

 

Hvorfor kan det ikke være steinsprut?

En stein kan f.eks. ha falt av en møtene lastebil og truffet taket ditt...bare et forslag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke ment som en tråd om skadens mulige opphav, den var der ikke når jeg leverte bilen ifra meg. Mitt spørsmål var om hvordan jeg best mulig skal ta dette opp med gjelde firma. Alt annet er uten interresse for min del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å polere gjennom midt på taket skal godt gjøres, og da ser det ikke slik ut.

 

Å rubbe på kanter osv. er risikofylt. Men på et tak? Husk at poleringsmaskinen roterer, og er ikke i stand til å lage slike merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for og gjennta meg selv her

 

Dette var ikke ment som en tråd om skadens mulige opphav, den var der ikke når jeg leverte bilen ifra meg. Mitt spørsmål var om hvordan jeg best mulig skal ta dette opp med gjelde firma. Alt annet er uten interresse for min del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare å dra den konklusjonen at du ikke kan legge noen direkte skyld over på de som polerte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du se om metallet er lakkforseglet?

For å finne ut om rekkefølgen? (Uskadet->Polering->Skadet eller Uskadet->Skadet->Polert)

Kanskje det kan gi noen argumenter i en eller annen retning?

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke ment som en tråd om skadens mulige opphav, den var der ikke når jeg leverte bilen ifra meg. Mitt spørsmål var om hvordan jeg best mulig skal ta dette opp med gjelde firma. Alt annet er uten interresse for min del

 

I den første posten spurte du om hva vi mente og det har vi nå fortalt. Skaden kan ikke være forårsaket av poleringsmaskinen som jeg antar et profesjonelt firma har benyttet.

 

Det som sannsynligvis er årsaken er en gammel skade av et eller annet slag som muligens er kommet bedre frem ved poleringen.

Kan aldri i verden forestille meg at du kommer noen vei med å legge skylden på bilpleiefirmaet, det er nemlig ikke deres feil.

 

...og om så skulle være...så er lakkering av taket en fullgod reparasjon av skaden som du pent hadde måttet godta.

Hellakkering har du i hvert fall ikke krav, det er nå helt sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som noen har noe konstruktivt og komme med, og jeg er sikker i min sak om hvor\når skaden kom.

 

Har heller aldri snakket om hellakkering, men ikke en dellakkering av tak (området på tak)

 

Så om noen kan slette hele denne tråden er det greit for meg.

 

Hei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som noen har noe konstruktivt og komme med, og jeg er sikker i min sak om hvor\når skaden kom.

 

Har heller aldri snakket om hellakkering, men ikke en dellakkering av tak (området på tak)

 

Så om noen kan slette hele denne tråden er det greit for meg.

 

Hei.

 

Hvis du ikke kan ta imot råd fra folk

Skjønner jeg ikke hvorfor du engang gidder å opprette en tråd.

Ingen som er villig til å hjelpe deg med den holdningen der ass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville dratt til bilpleie firmaet og snakket med de der. Prøvd å fått de til å gå med på et forlik eller å fylle ut en skademelding foreksempel. Problemet vil nok sikkert bli at de der vil vel si at skaden var der nå de fikk inn bilen. Da må du sette andre folk på saken. Og du vil få en påstand mot påstand situasjon.

Mitt tips for dagen er å ta det opp med dem selv på en penest mulig måte å ikke smelle opp døra og kreve full erstatning. Menat det blir enkelt vil jeg ikke tro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.