Motorvask AAN - Vann nede ved plugger!

Anbefalte innlegg

Hei, etter skifte av toppdekselpakn. sett og bytte av pakn. under pluggdekselet, tenkte jeg å vaske i motorrommet igjen, dette medførte igjen vann nede ved pluggene..

 

Ikke at jeg ikke tenker å fjerne det, men kan det oppstå noe trøbbel med motoren grunnet en tur med dette? siver vannet ned i blokka liksom?

 

Fint med svar til dette, siden alle med denne løsningen på pluggene får samme problemet ved vask..

 

Skal bytte plugghetter og plugger i morgen, så det forsvinner da med hjelp av trykkluft...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stor sjans for overslag fra pluggene ihvertfall. Er pakningen tett så kommer jo ikke vannet nedover...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan garantere deg host og hark på motoren. Har gjort det samme selv.....du må nok frem med blåsepistolen for å blåse vekk alt vannet. Siden det er ganske tett med dekslet over coilene så fordamper vannet sent også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dette ja, men kan det medføre lite bra saker for motor dette, eller er det bare fjusk liksom : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dette ja, men kan det medføre lite bra saker for motor dette, eller er det bare fjusk liksom : klø :

 

vet om en som hadde olje lekk ned ved pluggene og han fikk problemer med en thermo sikring. uvisst om det er av samme årsak, men det er jo ikke gunstig for motoren å hoste og harke..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I verste fall kan vann i sylinderne føre til bøyde råder etc, men da skal det MYE vann til! Små mengder vann hjelper bare til å rengjøre stempler og brennkammeret i toppen.

 

Noen gang sett stempelet og toppen på en bil som har dårlig toppakning, og får kjølevann inn i sylinderen? Det er gullende rent der inne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt motorvask på min no, og den går bare på et par av sylindrene no, selv om jeg skrudde ut alle pluggene,renset de og lot fuktigheten nedi der få tørke litt før jeg satt det sammen igjen, lot motoren gå til den var varm for to dager siden for å la all annen fuktighet nedi der fordampe men den fjusker fortsatt i dag.

Kan overslag lage uøskete spenninger nedi der sånn at en av coilene kan ryke eller er det lite sannsynlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilene ligger jo bra beskyttet nedi her da, om ikke du har sprutet vanrett inn ved 20V turbo dekselet liksom? Da er de ivertfall tørre i seg selv, overslag og reaksjonene av det er jeg usikker på-- Tok du en titt på gjennomføringen av ledninger under dekslet i bakkant? Disse var ganske "sure" på den gamle S4èn jeg hadde, isolasjonen var dårlig, dette medførte lignende "syndrom" som du nevner her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekket akkurat der ledningene blir "knepet" sammen på vei ut fra toppekselet, men la merke til at den ene kontakten som det er fem ledninger i har vert isolert opp igjen av et slags tøybånd som følgelig var helt vått.

Men mener no det burde ha tørket på to dager i den intense varmen som er under der.

Men skal ut å sjekke den gjennomføringen no.

Hvis en coil har røket så har jeg endelig unnskyldningen på å kjøpe nytt sett fra 034 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, sant nok, men må man ikke surt nok kjøre uten toppdekselet vi prater om da tro? : klø : Eller har jeg forstått feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må/bør IKKE bruke dekselet over coilene hvis man går over til 1,8T coilene. 1,8T coilene tåler ikke varmen spesielt bra.

 

OT: Jeg fikk tak i 5 x 1,8T coiler for USD 110, og har plugger i bestilling fra Audi og Volvo slik at det blir "plug'n play". Har planer om å montere 2 stk 12V vifter sammen med coilene. Da burde varmen komme under kontroll selv med dekselet (med ekstra luftehull).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om å montere 2 stk 12V vifter sammen med coilene. Da burde varmen komme under kontroll selv med dekselet (med ekstra luftehull).

Regner med det kommer bilder av dette når bygginga er i gang...

Høyrtes intr ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det kommer bilder av dette når bygginga er i gang...

Høyrtes intr ut.

Det er klart. Kommer bilder og deleliste etterhvert.

Jeg har tatt utgangspunkt i dokumentasjonen fra David Forgie (“UrS4boy” and “Librarian” på http://www.audiworld.com)

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=191&mode=thread&order=0&thold=0

 

I stedet for "jetta" pluggen i dokumentet bruker jeg en fra Volvo (informasjon om dette er også postet av David på http://www.audiworld.com)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. så det settet de selger på 034 er egentlig vanlige 1.8t coiler med ferdig tilpasset kabelsett?

Hvis det er tilfellet og du fikk kjøpt coilene for 110dollar Bård så selger de kun kabelsettet for 95dollar, da lander totalprisen på rett i overkant av 200dollar, og det er jo nesten halve prisen av det 034 skal ha.

likte heller ikke det at man må kjøre uten dekselet, blir jo ikke akkurat fint det.

 

Uansett, jeg var nede å fikk konstatert et ledningsbrudd akkurat der kabelen går ut av dekselet, isolerte den med teip, blåste reint nedi med pluggene og skrudde det sammen igjen, men fortsatt mangler jeg en sylinder, så kan det være mulig at en coil har tatt kvelden p.g.a overslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah, jeg var til hjelp jo, fantastisk :D Kan jo være det er mer vann ute å går da Christian?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var du, har lurt på om det kan ligge vann å tulle andre steder men kommer ikke på noe.

Har en løsning på dekselproblematikken, det er jo fjærbelastet så det går jo an å skru det på, men ikke helt ned, kan spare en glippe på 5mm eller noe for lufting.:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. så det settet de selger på 034 er egentlig vanlige 1.8t coiler med ferdig tilpasset kabelsett?

Hvis det er tilfellet og du fikk kjøpt coilene for 110dollar Bård så selger de kun kabelsettet for 95dollar, da lander totalprisen på rett i overkant av 200dollar, og det er jo nesten halve prisen av det 034 skal ha.

likte heller ikke det at man må kjøre uten dekselet, blir jo ikke akkurat fint det.

Ja det er vanlige 1,8T coiler, men "trimmet" for litt gummi og plast.

Var heldig med de coilene. Prisene har gått opp i det siste, nå koster coilene USD 35 pr. stk. Det blir 175 tilsammen + moms og frakt.

 

Må finne en løsning på problemet med dekselet. Mulig jeg limer på kjøleribber på coilen og monterer noen vifter (prosessorvifter til pc). Får se hva det blir plass til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WTF - no har jeg aldri.... Fyrte i gang motoren og dro av kontaktene til dysene en etter en for å finne ut hvilken sylinder som ikke tente, det var den nærmest torpedoveggen, og når jeg satt på igjen kontakten ble gangen plutselig mye bedre, gasset litt opp og joda- no funket alle igjen, tok den på en prøvetur og motoren var helt fin.

Og no har jeg allerede bestilling liggende inne hos 034 efi på ny coilpakke, betalt og alt, prøvde å få tak i mannen men no svarer han plutselig ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og no har jeg allerede bestilling liggende inne hos 034 efi på ny coilpakke, betalt og alt, prøvde å få tak i mannen men no svarer han plutselig ikke.

Sikkert ikkje vanskeleg å selge disse om du ikkje får avbestilt.

Kan jo hende eg f.eks er intresert... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt motorvask på min no, og den går bare på et par av sylindrene no, selv om jeg skrudde ut alle pluggene,renset de og lot fuktigheten nedi der få tørke litt før jeg satt det sammen igjen, lot motoren gå til den var varm for to dager siden for å la all annen fuktighet nedi der fordampe men den fjusker fortsatt i dag.

Kan overslag lage uøskete spenninger nedi der sånn at en av coilene kan ryke eller er det lite sannsynlig?

 

min fuska i 14 dager etter motorvask.. men det ga seg til slutt. lot motoren gå på tomgang en halv arbeidsdag.. så ble fuskinga bortte. men jeg tok den eminente vaskebn i vinter.. og da vard et jo ikke mest av varme utendørs..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.